נאבקים בעומס בנתב"ג: אלו ההחלטות שהתקבלו
לאחר תיעוד תורי הענק, החליטו במשרדי התחבורה והבריאות כי מעתה יבוטל התשאול למגיעים ממדינות ירוקות, הירידה מהמטוס תיעשה בקבוצות קטנות יחסית ומספר הדיילות בעמדות הצ'ק-אין יוגדל. אלו כל ההנחיות שניתנו במטרה לתקן את הליקויים
- צפו בגרפים: כך השפיעה הקורונה על כניסת מבקרים לארץ ויציאת ישראלים לחו"ל
- לפני תחילת מבצע החיסונים: על סף 3,000 נפטרים מקורונה
- ארה"ב נערכת למבצע החיסונים הגדול בהיסטוריה
שר הבריאות יולי אדלשטיין ושרת התחבורה מירי רגב הורו למנכ"ל משרד התחבורה עופר מלכה והמשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו לסייר היום בנתב"ג על מנת לבחון הסדר הדוק יותר שימנע התקהלויות המוניות, כפי שנראו בתיעודים של הימים האחרונים. השניים ערכו סיור בליווי יעקב גנות, מנכ"ל רשות שדות התעופה, ושמוליק זכאי, מנכ"ל נתב"ג. לאחר הסיור הוחלט להוסיף על הנחיות התו הכחול הקיים גם את ההנחיות הבאות:
בנוגע לטיסות נכנסות, הבאים ממדינות ירוקות לא יצטרכו לעבור תשאול כדי לצמצם התקהלויות; לא יחוברו לשרוולים יותר מארבע מטוסים במקביל, מהם עד שתי מטוסים שהגיעו ממדינות אדומות; רשות התעופה האווירית הונחתה לתגבר את האכיפה על חברות התעופה במדינות המוצא כך שלא יעלו על הטיסה נוסעים בלי הצהרת בריאות שמולאה מראש.
לצד זאת הוחלט על הקמת צוות לשיפור הממשק המחשובי לחיסכון בזמן ונוספה הנחיה להשלים את תקינת מעברי הגבול מבחינת מספר הפקחים. בנוסף, עם ההתחברות של המטוס לשרוול יהיה פיקוח והירידה מהמטוס תיעשה בקבוצות של 20-30 נוסעים בלבד בכל פעם, כדי שלא ייווצר עומס במעברים שבין השרוול ועד לאחר ביקורת הגבולות
לגבי נוסעים יוצאים הוחלט לחייב בתקנות החל מהתיקון הקרוב כי פתיחת דלפקי הטיסה תיעשה ארבע שעות לפני מועד הטיסה, כדי לטפל בתהליכים באופן מרווח יותר. בנוסף, חברות התעופה יידרשו לאייש לכל טיסה שש דיילות לפחות בעמדות הצ'ק אין ויוכפל מספר עמדות הצ'ק אין באולם הטיסות היוצאות.