רווחי פרשמרקט הוכפלו - המכירות בחנויות הזהות צמחו ב-12.5%
נהירת הקונים בתקופות הסגר ורכישת רשת סופר דוש וסניפי יינות ביתן הקפיצו את שורת הרווח ל-28.7 מיליון שקל - כלל ההכנסות צמחו ב-37.5% ל-209.2 מיליון שקל; שיעור הרווחיות התפעולי טיפס ל-10.1%, מול 7.4% ברבעון השלישי ב-2019
רכישת רשת סופר דוש לצד שלושה סניפים של יינות ביתן הקפיצו את שורות הרווח וההכנסות של פרשמרקט בסיכום הרבעון השלישי. הרשת רשמה ברבעון צמיחה של 37.5% במכירות ל-409.2 מיליון שקל, בהשוואה ל-298 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי הוכפל ל-28.7 מיליון שקל, מול 14.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה.
- שופרסל דוהרת למכירות אונליין: "נסגור חנויות לא יעילות בהיקף עשרות אלפי מ"ר"
- הנהירה המשיכה: רווחי שופרסל זינקו ב-76% ברבעון השלישי
- רשתות השיווק לבג"ץ: להקפיא את הרחבת חוק הפיקדון לבקבוקי ליטר וחצי
מגמת הצמיחה ברשת שבשליטת האחים שלומי ויוסי אמיר צפויה להמשך, בעקבות האישור שקיבלה מרשות התחרות לרכישת 3 חנויות נוספות מביתן. פרשמרקט רכשה את רשת סופר דוש ביולי 2019 ב- 138 מיליון שקל - כעבור 5 חודשים רכשה 3 חנויות מיינות ביתן ב- 40 מיליון שקל. הרווח הנקי צמח מתחילת השנה ב- 107% ל- 84.2 מיליון שקל.
המכירות החנויות הזהות, שפעלו גם בתקופה המקבילה אשתקד, צמחו בזכות הקורונה ב- 12.5%.הצמיחה במכירות, הובילה לשיפור תנאי סחר שהצמיחו את הרווח הגולמי בשיעור של 43.4% ל-143.4 מיליון שקל והזניקו את הרווחיות הגולמית ל-35% מהמכירות, לעומת 33.5% בתקופה המקבילה.
הצמיחה ברווח הגולמי, לצד ירידה בשיעור ההוצאות ל- 24.9% מהמכירות לעומת 26.1% בתקופה המקבילה, באה לידי ביטוי בהכפלת הרווח התפעולי ל- 41.4 מיליון שקל. הזינוק החד, אפשר לחברה לשפר את הרווחיות התפעולית שזינקה ל-10.1% מהמכירות לעומת 7.4% ברבעון השלישי אשתקד.
הצמיחה החדה בפעילות פרשמרקט, המפעילה חנויות שכונתיות במרכזי ערים ( אשר זכו להעדפה במהלך משבר הקורונה בשל הקרבה לבתי הלקוחות), באה לידי ביטוי גם בסיכום התוצאות מתחילת השנה. ב-9 החודשים הראשונים של 2020, צמחו מכירות החברה ב- 48.1% ל- 1.2 מיליארד שקל. מדובר בהיקף מכירות דומה לזה שרשמה החברה לכל אורך 2019 (1.16 מיליארד שקל). הרווח הנקי צמח מתחילת השנה ב- 107% ל- 84.2 מיליון שקל. .