בזכות היבוא: הרווח הנקי של נטו צמח ב-17% ברבעון השלישי
הכנסות החברה טיפסו ב-9% ל-857 מיליון שקל, לאור גידול של 18% בהכנסות היבוא ל-354 מיליון שקל. הרווח הסתכם ב-54 מיליון שקל
משבר הקורונה מסייע לקבוצת נטו בשליטת משפחת עזרא, להציג עליה בתוצאותיה. מכירות הקבוצה בניהולו של עמי גולדין, צמחו ברבעון השלישי ב- 9% ל- 857 מיליון שקל, בעיקר בזכות זרוע היבוא שמכירותיה צמחו ברבעון ב-18% ל-353.8 מיליון שקל. את הרבעון חתמה נטו עם עליה של 17.4% ברווח הנקי שטיפס ל-54 מיליון שקל.
- המוסדיים שמו ברקס לחגיגת השכר של נטו
- נטו משדרגת את המנכ"ל: יקבל חבילת מניות בשווי של 5.6 מיליון שקל
- עזרא משך 400 מיליון שקל מנטו בשנה וחצי
לצד הזינוק במכירות זרוע היבוא, רשמה נטו עליה של 63% ברווח התפעולי של פעילות היבוא שהסתכמה ב-38.4 מיליון שקל. הזינוק במכירות זרוע היבוא, סייע לנטו שרשמה ברבעון עליה של 21.9% ברווח הגולמי שהסתכם ב- 139 שקל, לשפר את הרווחיות הגולמית ל-16.3% לעומת 14.6% ברבעון המקביל אשתקד.
העלייה ברווח הגולמי, תוך שמירה על היקף ההוצאות, הובילה את נטו לרשום זינוק של 44% ברווח התפעולי שעלה ל- 72 מיליון שקל לעומת 50 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד. העלייה החדה ברווח התפעולי ביחס לעלייה במכירות, הזניקה את הרווחיות התפעולית ל-8.4% לעומת 6.3% בתקופה המקבילה אשתקד. הכפלת הכנסות המימון כתוצאה מעלייה בריבית מחייבים מסחריים, מהפרשי שער ומרווח מניירות ערך, סייעו לחברה להציג את הזינוק ברווח הנקי.
במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה, נהנתה נטו מעלייה של 14.7% במכירות שהסתכמו ב-2.5 מיליארד שקל ומזינוק של 75% ברווח הנקי שטיפס ל-186 מיליון שקל. העלייה במכירות הושגה הן מהשפעת הקורונה שהובילה לעלייה בצריכת מזון בבית וכן מהוספת פעילויות חדשות ובהן הסכם לשיווק והפצת עופות כשרים וכן מאיחוד תוצאות חברת י. שוחט העוסקת בשיווק מוצרי בשר.
תקנות לשעת חירום אשר הובילו במהלך החודשים האחרונים להגבלת פעילותם של עסקים רבים בתחום ההסעדה, יצרה השפעה שלילית על חלק מלקוחות הקבוצה בשוק המוסדי. בנטו צופים שהשפעת הכשל של לקוחות שנקלעו לקשיי אשראי יסתכמו לסכומים לא מהותיים לאור מאמצי גבייה מוגברים וביטוחי אשראי.