הנהגים נושמים לרווחה: סוף לעמדה מספר 1 במשרד הרישוי
משרד התחבורה העביר את הסמכויות לאישור שינויי מבנה ברכב - מהתקנת וו גרירה ועד החלפת מנוע - למכוני הרישוי הפרטיים, אחרי שנים של שירות כושל
סוף לאחד השירותים הממשלתיים הידועים לשמצה: משרד התחבורה מבטל את עמדה מספר 1 במשרדי הרישוי הראשיים, שאליה היו צריכים להגיע עד היום לאישור כל אלה שהתקינו ברכבם וו גרירה, הגדילו את נפח המנוע והוסיפו או ביצעו שינויים מבניים ברכב.
- משרד התחבורה יאפשר יבוא של חלקי חילוף בטיחותיים מקוריים בלבד
- ועדת הכלכלה: "התחרות בענף הרכב נכשלה"
- המדינה תחזיר מאות שקלים לבעלי רכבים חשמליים שנקנו בשלוש השנים האחרונות
בכל הארץ הופעלו רק ארבע עמדות כאלה - בירושלים, חולון, באר־שבע וחיפה - מה שאילץ נהגים להגיע אליהן ולתפוס תור בלילה, לפני פתיחתן. גם אחר כך נתקלו לא פעם נהגים בשירות גס ואיטי, ובהחלטות שנשענו על מצב רוחו וההעדפות האישיות של הבוחן.
בחודש האחרון עברו סמכויות עמדה מספר 1 למכוני הרישוי הפרטיים שהוסמכו לבצע את הבדיקות, ולהחזיר לכביש רכב שהורד ממנו לתיקונים. רישום אוטובוסים ומשאיות, שבוצע בעמדה הטכנית, יבוצע מעתה אצל היבואנים והיצרנים המקומיים. ההחלטה התקבלה לאחר פיילוט מוצלח שבו נבחן המהלך. "המהלך יתרום לייעול העבודה במשרדי הרישוי וישפר מאוד את השירות", אמרה אתמול (ד') שרת התחבורה מירי רגב.
ארבעת בוחני עמדה מספר 1 יועברו לפיקוח על עבודת מכוני הרישוי. בינתיים עולה מדיווחים מהשטח כי השינוי אכן קיצר את זמני ההמתנה לקבלת האישורים, אולם עדיין ניכרים לעיתים פערי הידע והניסיון של הבוחנים הפרטיים לעומת הממשלתיים.