$
רכב

ג'יפ חושפת את נשק יום הדין במלחמה על השטח

החברה מציגה את התשובה שלה לראם ולפורד: גרסה חדשה של ג'יפ רנגלר המצוידת במנוע בנפח של 6.4 ליטרים, ומסוגלת לזנק ל-100 קמ"ש בתוך פחות מחמש שניות

תומר הדר 10:0418.11.20

לאחר שלל ספקלציות, ג'יפ מציגה את "נשק יום הדין" במלחמתה נגד פורד והברונקו החדש שלה: גרסה חדשה של ג'יפ רנגלר אשר מצוידת במנוע בנפח מוגזם לחלוטין של 6.4 ליטרים.

 

בחודשים האחרונים, לפחות עד לבחירתו של ג'ו ביידן לנשיא ארה"ב, יצרניות הרכב האמריקאיות, במיוחד אלה שפונות לקהל של חובבי השטח, נכנסו למלחמה עקובה מבנזין - מי תייצר את מפלצת השטח האולטימטיבית. ראם הציגה את ה-TRX, פורד הציגה את הברונקו על שלל גרסאותיו, וג'יפ, אשר מצאה עצמה עם הרנגלר הוותיק, נדרשה לעשות את מה שהיא מסוגלת, כלומר לפנות לחברה האם FCA ולקבל מנוע ממחסני החלפים של קרייזלר, מנוע אשר שמור בדרך כלל למכוניות הספורט הקיצוניות של הקונצרן האמריקאי.

 

המפרט של הג'יפ החדש, שהחברה מכנה 392, בגלל הנפח המעוקב באינצ'ים, מרשים במיוחד - זאת מאחר שעד כה הרנגלר החזק ביותר שהוצע צויד במנוע בנפח "צנוע" של 3.6 ליטרים אשר הפיק כ-285 כוחות סוס. המנוע החדש, לעומת זאת, מפיק 470 כוחות סוס, אשר מאפשרים לסופר רנגלר לזנק ל-100 קמ"ש תוך פחות מחמש שניות, כלומר פחות מחלק ניכר ממכוניות הספורט אשר משווקות בארה"ב ובאירופה.

 

 

ג'יפ רנגלר ג'יפ רנגלר

 

תיבת ההילוכים שנבחרה על ידי ג'יפ, ככל הנראה גם אחת הבודדות שמסוגלות להתמודד עם העומס שמייצר מנוע כזה, היא תיבה הידראולית בעלת שמונה מהירויות אשר מעבירה את הכוח לתיבת העברה בעלת יחס זחילה של 1:2.7. יש לציין כי הדגם הקיצוני ביותר של הרנגלר, הרוביקון, מצויד בתיבה אשר מאפשרת זחילה יותר איטית למעבר מכשולים, אך תיבה זו ככל הנראה אינה נחוצה ברכב בעל מנוע כה גדול וגמיש.

 

לפי ג'יפ, היצרנית נדרשה לשדרג את השלדה כדי שלא תתעוות או תיסדק ולהחליף את הקורות בקורות עבות יותר. במקביל גם זוכה ה392 להגבהת מרכב ולצמיגים גדולים בקוטר 33 אינץ'. כדי לסייע למנוע הגדול בפיזור חום מגיע ה 392 עם פתחי יניקה מיוחדים במכסה המנוע אשר מסוגלים, לפי ג'יפ, לסלק 56 ליטרים של מים בדקה במקרה בו הסופר רנגלר נאלץ לנסוע דרך סופה או שיטפון.

 

יש לציין כי בשנים האחרונות זכו כמה דגמים של ג'יפ לעדנה בישראל למרות שאינם מיובאים על ידי היבואנית הישירה - הגלדיאטור, גרסת הטנדר של הרנגלר וגם הרוביקון 3.6 מיוובאים לישראל דווקא ביבוא אישי וביבוא מקביל. כך גם הגיעו לישראל השנה כמה טנדרים ספורטיביים ורכבי שטח קיצוניים כדוגמת הפורד ראפטור והפורד F 150 הנסי. לדברי גורמים העוסקים ביבוא אישי של רכבי שטח, כבר קיימת התעניינות מצד חובבי שטח ליבוא של הסופר-רנגלר, שמחירו ביבוא אישי עשוי להגיע, לפי הערכות ראשוניות, ליותר מ-700 אלף שקל.

x