בעקבות חשיפת כלכליסט
שגריר מאשרת: המכוניות החשמליות של חיפה יעברו לתל אביב
החברה מאשרת את חשיפת כלכליסט להעברת 100 מכוניות הרנו החשמליות לפרויקט "אוטותל", כך דיווחה היום שגריר לבורסה: ממידע נוסף שהגיע היום לכלכליסט, עולה כי דמי השימוש במכוניות יחולקו בין עיריית תל אביב וקאר טו גו - העירייה תקבל מדי חודש יותר ממיליון שקלים, וקאר טו גו תרוויח עד 374 אלף שקלים בחודש
- האם זו המכונית החשמלית הזולה ביותר שתשווק בישראל?
- ועדת הכספים תקיים דיון בנושא מחירי הרכב החשמלי בישראל
- אוטותל מגדילה את הצי ב-100 מכוניות חשמליות; תקבל עוד 200 מקומות חניה בת"א
בכך מאשרת שגריר את פרסום "כלכליסט" מאתמול - לפיו המכוניות אשר שימשו את פרויקט הרכב השיתופי בחיפה ינדדו דרומה לתל אביב. כזכור, בשבוע שעבר הודיעה עיריית חיפה לחברת גו טו גלובל כי היא מפסיקה לסבסד את השימוש ברכבים השיתופיים של קאר טו גו בחיפה.
במסגרת זו הודיעה עיריית חיפה לקאר טו גו כי היא לא תאפשר למכוניות החשמליות שלה לחנות עוד בחניות הייעודיות ברחבי חיפה, לא תאפשר להן עוד לחנות בחניות כחול לבן ללא קבלת תמורה ולא תאפשר להן עוד להשתמש בעמדות הטעינה החשמלית. בשבוע שעבר ציינו גורמים המקורבים לעיריית חיפה כי בין היתר הובעה בעירייה אי שביעות רצון מהיקף השימוש במכוניות החשמליות ואי שביעות רצון של חיפאים בגין הפקעת החניות עבור הפרויקט. בנוסף יש להדגיש כי הגורם העיקרי להפסקת ההתקשרות היתה עתירה מנהלית אשר הוגשה על ידי עמותת "שומרי הסף" שבגללה קוצר משך ההתקשרות עם קאר טו גו משש שנים לשלוש שנים בלבד.
כפי שפורסם אתמול ב"כלכליסט", המכוניות אשר שימשו ברחובות חיפה, 100 רנו חשמליות, יועברו לתל אביב. לפי הודעת שגריר לבורסה: "למועד זה קאר טו גו ועיריית תל אביב מנהלות משא ומתן לתיקון ההסכם ביניהן, במסגרתו בין היתר יתווספו הרכבים החשמליים לצי הקיים במיזם כאשר העיריה תקצה לשם כך חניות".
בפועל, כפי שנחשף אתמול ב"כלכליסט", פרוטוקולים של עיריית תל אביב מראים כי במסגרת ההסכם ההולך ומתגבש תקצה עיריית תל אביב 200 חניות נוספות, כלומר מיזם אוטותל יתפרס על לא פחות מ-720 מקומות חניה אשר ייועדו באופן בלעדי למכוניות השיתופיות.
מלשון מידע נוסף אשר הגיע היום ל"כלכליסט" עולים הפרטים הכספיים שמאחורי העסקה החדשה: דמי השימוש יחולקו בין עיריית תל אביב וקאר טו גו, כך שקאר טו גו תכסה את השקעתה ותייצר רווח "ללא סיכון של העירייה", לשון המסמך. במסגרת זו תקבל עיריית תל אביב מדי חודש סכום של עד 1,040,000 שקלים עבור השימוש במכוניות. קאר טו גו תרוויח עד 374 אלף שקלים בחודש.
במידה וההכנסות יהיו גבוהות יותר - עיריית תל אביב תרוויח 85% מיתרת הסכום וקאר טו גו תרוויח את 15% הנוספים. עוד עולה מן המסמכים כי עיריית תל אביב שומרת את הזכות להפסיק את ההתקשרות בינה ובין קאר טו גו על תוספת המכוניות החדשות - למשך תקופה של 21 חודשים.
יש לציין כי נושא טעינת הרכבים אינו מופיע בדין ובדברים בין הצדדים, מה שעשוי להצביע על כוונה לטעון את הרכבים במטענים קיימים, כדוגמת אלה של אחוזת החוף, זאת לנוכח הקשיים הלוגיסטיים שעשויים להתעורר בעקבות פריסת עמדות טעינה ברחובות תל אביב.