ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

שבוע קלינטק

"יצרנו מצב שבו המדינה היא מונופול על השמש"

כך אמר חן הרצוג כלכלן ראשי ושותף בפירמת הייעוץ BDO, בוועידת "חדשנות לכלכלה נטולת פחמן" של כלכליסט. לדבריו: "ממשלת ישראל נכשלה בכל היעדים שהציבה לעצמה עד כה בתחום הסביבתי, בגלל קביעת יעדים שרירותיים ופרטיים - במקום גיבוש תוכנית לאומית כוללת"

נעמי צורף 15:3010.11.20

"ממשלת ישראל נכשלה בכל היעדים שהציבה לעצמה עד כה בתחום הסביבתי, בגלל קביעת יעדים שרירותיים ופרטיים במקום גיבוש תכנית לאומית כוללת שמסתכלת על הפחתת פליטות גזי חממה באופן רחב", כך אמר חן הרצוג כלכלן ראשי ושותף בפירמת הייעוץ BDO, במסגרת ועידת "חדשנות לכלכלה נטולת פחמן, שהתקיימה בשבוע קלינטק ואנרגיה מתחדשת של אילת-אילות.

 

 

 

הרצוג ציין כי למרות הצבת היעדים מדינת ישראל לא הצליחה לעמוד ביעד של ייצור 5% אנרגיות מתחדשות (מסך ייצור האנרגיה) עד שנת 2014 או ביעד של 10% עד שנת 2020. סיבה נוספת שהציג הרצוג כגורם מרכזי לתקיעות בשוק האנרגיה הירוקה היא התנהלות כלכלית לא נכונה ומונופוליסטית מצד המדינה.

חן הרצוג, כלכלן ראשי ושותף בפירמת הייעוץ BDO חן הרצוג, כלכלן ראשי ושותף בפירמת הייעוץ BDO

 

"יצרנו מצב שבו המדינה היא המונופול על השמש. אם יש יזם שרוצה להקים חווה סולארית ויש חברה עסקית שרוצה לעבור 100% או 50% לאנרגיה סולארית, מעבר ליעד הממשלתי – המדינה אומרת להם: אסור לכם. אם אתה מקים חווה סולארית מותר לך למכור את אנרגית השמש רק למדינה. בשביל להקים חווה כזאת צריך לקבל רישיון ולהשתתף במכרז".

 

הרצוג הדגיש כי יש לגבש תכנית להפחתת פליטות על בסיס כלכלי. "היום התכנון הוא של מתכנן ריכוזי שעסוק במספר מכסות במקום לאפשר לכוחות השוק לפעול. אם נמשיך כך, אם לא נפתח את השוק, לא נאפשר כניסה חופשית ליזמים לענף ולא נאפשר תחרות – לא נצליח להגיע ליעדים שהצבנו".

 

סיבה נוספת לכך לדבריו היא התמקדות רק בסקטור החשמל וייצורו באופן סואלרי והתעלמות מיתר הסקטורים המזהמים כמו תחבורה, תעשייה ופסולת. "שני שליש מהפליטות הצפויות בישראל בעשור הקרוב הן לא מחשמל, אם לא נגבש מדיניות לסקטורים האלה לא נגיע להפחתת פליטות אמיתית", אמר. "אי אפשר לשים את כל הביצים בסל אחד, אמנם החשמל נמצא בחזית המדיניות הלאומית שלנו ובאמת יש לנו יתרון יחסי בייצור אנרגיה סולארית בשל התנאים הגאוגרפים של מדינת ישראל, אבל אי אפשר להתמקד רק בתחום הזה. אם נתמקד רק איפה שקל ופשוט – באנרגיה הסולארית, לא נעמוד ביעדים להפחתת הפליטות".

 

"מהפכת הרכב החשמלי בעיצומה בעולם, למדינת ישראל אמור היה יתרון יחסי בתחום הזה אבל היא מפגרת מאחור. שוב אנחנו במצב שאין מדיניות כוללת ויש סכנה שהרגולטור עם ההתמכרות שלו למסי הזיהום יהרוג את המהפכה עוד לפני שהיא התחילה", אמר וציין כי משרד האוצר הודיע לאחרונה על הטלת "מס יוקרה" על רכבים חשמליים עממיים עם סוללה גדולה. "המדינה ממסה מהר מידי וגבוה מידי את תחום הרכבים החשמליים מה שמונע את היכולת שלנו להגיע ליעדי הפליטות שהוצבו".

x