$
רכב

מחמש יוצא אחת: סטלאנטיס חושפת את הלוגו החדש

עם השלמת האיחוד, החברה החדשה תורכב מ-FCA, החברה האם של פיאט וקרייזלר ו-PSA, החברה האם של פיג'ו, סיטרואן ואופל. בתוכנית - קיצצי דגמים וכוח אדם

תומר הדר 16:0409.11.20

סטלאנטיס, הישות החדשה אשר תורכב מ-FCA, החברה האם של פיאט וקרייזלר ו-PSA, החברה האם של פיג'ו, סיטרואן ואופל, חושפת את לוגו היישות שתיווצר עם תום האיחוד.

 

לפי הצהרתן של החברות, "הלוגו מסמל את מסורתן העשירות של החברות אשר ייסדו את סטלאנטיס ואת חוזקן המשותף". מטבע הדברים, חשיפתו של הלוגו החדש אינה האירוע המרכזי, אלא העובדה ששתי החברות הצליחו להתגבר על שלל מכשולים רגולטוריים וכעת מנצלות את ההזדמנות להפגין נוכחות ולנסות להכריז על המוגמר.

 

לפי הצהרת צמד החברות: "הלוגו מסמל את 14 המותגים אשר יהיו חלק מן החברה כמו גם את הגיוון של עובדיה המועסקים באזורים רבים". ואילו שמה של החברה נלקח מן המילה הלטינית "סטלו", כלומר להאיר באמצעות כוכבים.

 

סטלאנטיס עצמה אינה היצרנית הראשונה שמקבלת את ההשראה לסמלה מן הכוכבים. "סובארו" הוא כינויה היפני של צביר שבע האחיות - קבוצת כוכבים אשר נמצאת במרחק 444 שנות אור מכדור הארץ אשר העניק לסמלה של סובארו את הכוכבים המופיעים בו.

 

כאמור, ההצהרה על הצגת לוגו, ריבוי הדגמים וההתייחסות לשווקים הגלובאליים אינה מקרית: לכשסטלאנטיס תתחיל לפעול בעוד כשנה, תידרש שורה ארוכה של קיצוצים של דגמים וידיים עובדות במגוון שווקים גלובאליים - פועל יוצא של איחוד בין שתי יצרניות רכב ענקיות שימצאו עצמן מתמודדות עם כפילויות דגמים רבות - כאשר בחלק מהן ל-PSA יש יתרון ואילו בחלק מן המקרים, למשל של רכבי שטח, ל-FCA יהיה יתרון.

 

FCA מביאה למאזן במקרה זה את יכולותיה המותגיות של ג'יפ ואילו PSA מביאה יכולות יצור ויכולות שיווק הכוללות שרשרת אספקה ויצור "רזה" מאוד וטכנולוגיות מוכחות ליצור של רכב חשמלי. בשבוע שעבר, פיליפ דה רובירה, סמנכ"ל הכספים של PSA ציין בפני אנליסטים כי "לא הגיוני שנמשיך עם מותגים כה רבים, פלטפורמות כה רבות וסוגי רכבים כה מגוונים בסטלאנטיס".

 

 

הלוגו של סטלאנטיס הלוגו של סטלאנטיס

 

x