סופית: בכיכר אתרים ייבנו 2 מגדלים של 25 קומות ובניין נוסף בגובה הבניינים בשד' בן גוריון
הוועדה המקומית אישרה את תוכנית העירייה שנעשתה בשיתוף דיירי הסביבה. 50% משטחי הבנייה יהיו מלונאות ומסחר, והיתר מגורים. כמו כן יבוטל השיקוע שמתחת לכיכר תהיה גישה ישירה משד' בן גוריון לים
- פחונים, קברים וצרכני זנות - מה מסתתר מתחת לכיכר אתרים?
- המועצה הארצית קבעה: מגדלי כיכר אתרים ישארו בגובה של 25 קומות
- עיריית ת"א הפסידה 50 מיליון שקל משווי החניון בכיכר אתרים
בכך הסתיימה ככל הנראה מחלוקת תכנונית בין קבוצה של תושבים שהתנגדה לבניית מגדלים, לבין העירייה.
במסגרת תוכנית המתאר העירונית החדשה של תל אביב, שנכנסה לתוקף ב-2016, הוחרג אזור כיכר אתרים מהכלל לפיו לאורך החוף מותרת בנייה של עד 25 קומות, והותרה בו בנייה לגובה של 40 קומות. הנימוק להחרגה היה כי שיקום הכיכר יחייב שורה של מטלות יקרות ורק העצמה של זכויות הבנייה תהפוך את המזים לכלכלי עבור היזמים.
קבוצה של תושבי העיר עתרו נגד החלטה זו לבית המשפט המחוזי, שהעביר את הסוגייה להכרעת הוועדה לשמירה על הסביבה החופית במנהל התכנון. בפברואר 2019 קבעה הוועדה כי גם בסביבת כיכר אתרים תוגבל הבנייה ל-25 קומות.
בהתאם לכלל הזה אושרה היום סופית מדיניות התכנון של המתחם. משום שהיא תואמת לכללים שאושרו בתוכנית המתאר העירונית, הוועדה המקומית מוסמכת לאשר את המדיניות ולכן ההחלטה היום היא סופית.
מסמך המדיניות גובש לאחר דיונים שבהם לקחו חלק תושבים חברי עמותת "לא למגדלים בכיכר", נציג היזמים האדריכל אבנר ישר, קרן JTLV שלה מרבית זכויות הבנייה בכיכר, ונציגי העירייה.
על פי המסמך שאושר בוועדה המקומית יבוטל השיקוע שמתחת לכיכר אתרים בתל אביב, המקטע הדרומי ביותר, רחוב אליעז פרי, ייבנה מחדש במפלס הקרקע, כך שתהיה גישה ישירה משדרות בן גוריון לים. ייסלל שביל אופניים שיחבר את טיילת הרברט סמואל, למפגשי הרחובות ארלוזורוב, גורדון ובן גוריון. לעירייה יוקצה מבנה לשימושים ציבוריים, וכן יוקם חניון עירונית ובו 350 חניות.