כשהקורונה מגיעה אל יצרני הרכב: ג'יפ שמכין נקניקיות וטויוטה ללילה
כתחליף לבילויים שלפני הקורונה, יצרני הרכב החלו "לחזור למקורות" ולפתח רכבי שטח לתרבות ה"אוברלנדינג" - טיול ג'יפים של מספר ימים, עם תנאים "של בית". בתערוכת SEMA האמריקאית חשפו כמה מהדגמים הטרנדים האחרונים
אחד השינויים המעניינים ביותר אשר עוברים בימים אלה על תעשיית הרכב העולמית, שינוי אשר מורגש היטב גם בישראל, נוגע למעין "חזרה למקורות" בקרב יצרני רכבי השטח.
- מחממים מנועים: מלחמת רכבי השטח - פורד ברונקו נגד ג'יפ
- פולקסווגן חושפת את רכב הכביש שטח החשמלי הראשון שלה
- מלך השטח: לנדרובר דיפנדר החדש מול ג'יפ רנגלר רוביקון
אותה חזרה למקורות מתבטאת בעלייה בביקושים לרכבי שטח - אשר מסוגלים לשהות בטבע כמה ימים, כולל כל סידורי הלינה וההזנה, כתחליף לבילויים אחרים שהיו נפוצים טרם הקורונה.
תת התרבות האמורה נקראת "אוברלנדינג" ומתמקדת בעיקר במחייה במשך מספר ימים ברכב בתנאים משתנים, כלומר בפשטות, טיול ג'יפים עם ציוד רב, במטרה לקבל תנאי מחייה שאינם נופלים מאלה שכבר קיימים בבית. מונח ה"אוברלנדינג" קיים זה מספר שנים (קודם לכך היה מדובר פשוט בקמפינג) אך הקורונה גרמה בין לילה לזינוק במכירות ציוד לשהיה בשטח, הרחק מהמרכזים העירוניים וגם לזינוק בביקוש לרכבי שטח משומשים, אשר מורגש כיום גם בישראל, כאמצעי מפלט להגיע הרחק מכפי שמסוגל רכב משפחתי להגיע.
יצרני הרכב כאמור מודעים היטב לשינוי ומעוניינים לתפוס בהקדם פרוסה מעוגת הרווחים באמצעות הצגת רכבים משלהם אשר מותאמים לכך, והמקום בו מתקבצים יצרני הרכב כדי להדגים שיפורים הוא תערוכת SEMA האמריקאית. בשנים כתיקונן מתקיימת התערוכה בלאס ווגאס, אך השנה תתקיים התערוכה במרחב הוירטאולי, מה שלא מונע מטויוטה ומג'יפ, צמד יצרניות אשר נמצאות בקרב מתמשך על זירת השטח האמריקאי, להציג רכבי אוברלנד.
במקרה של ג'יפ, מדובר בגרסה של הטנדר של ג'יפ, הגלדיאטור, אשר מצויידת במקרר, מתקן אופניים, תאורת לילה ללינה וגם: מתקן להכנת נקניקיות. במקרה של טויוטה, הטאקומה, הטנדר ה"קטן" של טויוטה ארה"ב זוכה לגרסת אוברלנד אשר מצוידת במנוע מחוזק - וחשוב מכך: אוהל גג מתקפל אשר מאפשר לינה על גג הרכב, זאת לצד תאורת לילה וגם כל הנדרש כדי לבשל ארוחה, הישר מהמקרר המובנה.