אחרי חצי שנה בלבד: שירות הסטרימינג קוויבי נסגר
השירות משך בתחילת דרכו כמה מהשמות החזקים ביותר בהוליווד והצליח לגייס 1.75 מיליארד דולר. הכשלון שלו נבע בין השאר מכך שבעקבות הקורונה הפורמט של צפייה מהירה בסרטונים בסמארטפון הפך לפחות רלוונטי עבור הצופים שסגורים כיום בבתים
- אז מה שווה קוויבי, שירות הסטרימינג החדש?
- המתחרה החדש והמדובר של נטפליקס ויוטיוב עולה לאוויר גם בישראל. הכירו את Quibi
- דיסני מודיעה על ארגון מחדש: תשקיע יותר בצפייה בסטרימינג
שירות הסטרימינג הציע "פרקים" באורך של 5 עד 10 דקות שנועדו להתאים לפורמט של צפייה דרך מסך הסמארטפון, אולם הוא סבל ממספר בעיות כבר מאז השקתו באפריל, בראשן שיעורי צפייה נמוכים מהמצופה ותביעה ממתחרה. "נכשלנו, אבל לא בגלל שלא התאמצנו", הגיבו המייסד ג'פרי קצנבג והמנכ"לית מג וויטמן במכתב פתוח ששלחו לעובדים ולמשקיעים. "שקלנו ויישמנו כל אפשרות שהייתה זמינה עבורנו".
לדברי מקורבים, ההחלטה לסגור את החברה נועדה להחזיר כמה שיותר הון למשקיעים, לפני שיאזל הכסף. העובדים יפוטרו ויהיו זכאיים לפיצויים, ובחברה שוקלים אף למכור את הזכויות לחלק מהתכנים לחברות מדיה וטכנולוגיה מתחרות. בשיחת ועידה עם העובדים, קצנברג אף הציע להם להקשיב לשיר Get Back Up Again מהסרט המצוייר טרולים כדי להתעודד, כך לפי אחד המקורבים. קצנברג הוא בכיר לשעבר בדיסני ואחד מהמייסדים של אולפני דרימוורקס.
הכשלון של קוויבי נבע בין השאר מכך שבעקבות הקורונה הפורמט של צפייה מהירה בסמארטפון הפך פחות רלוונטי לצופים שסגורים היו בבתים.
טענה נוספת נגד קוויבי הייתה שהוא עלה 4.99 דולר לחודש, בעוד ששירותים דומים אחרים כמו יוטיוב ואפילו טיקטוק מוצעים בחינם. כמו כן, הוא התחרה בשוק צפוף למדי של שירותי סטרימינג, אליו הצטרפו רק בשנה האחרונה דיסני, אפל ו-HBO.
לפי וויטמן וקצנברג יש סיבה את או שתיים עיקריות לכישלון. "או שהרעיון מאחורי קוויבי לא היה חזק מספיק כדי להצדיק שירות סטרימינג לבדו", או שהתזמון של ההשקה באמצע המגיפה היה גרוע. "לרוע המזל, לעולם לא נדע, אך אנחנו מעריכים כי מדובר בשילוב של שתי הסיבות", הוסיפו.
למרות זאת, החברה הצליחה לגייס 1.75 מיליארד דולר ממשקיעים גדולים, ביניהם דיסני ו-NBC יוניברסל, וכן מפפסיקו, וולמארט ואנהאוזר בוש. החברה השקיעה סכומים גבוהים על פיתוח תכנים, כולל תכנית בכיכובה של כריסי טיגן, קומדיה רומנטית עם אנה קנדריק וסרט אקשן עם כריסטופר וולץ וליאם המסוורת'.
בשיחה עם המשקיעים הסביר קצנברג כי העדיף להחזיר 350 מיליון דולר מאשר לאמץ אסטרטגיה חדשה שאולי הייתה משיגה עוד מנויים אך הייתה מחייבת השקעה גדולה נוספת.