$
הייטק והון סיכון

רשת ההוסטלים סלינה, ליאור רז ורון צוקרמן משקיעים בקורקינטים של LEO

פלטפורמת הקורקינטים השיתופיים LEO נמצאת בבעלותם המשותפת של אייל ברקוביץ' והאחים כפיר ודרור בן שושן. החברה גייסה כ-8-10 מיליון דולר לפי שווי של 20 מיליון דולר. ההשקעה נאמדת ב-40% מאחזקות החברה

מאיר אורבך 14:5814.10.20

רשת האירוח הבינלאומית סלינה (Selina) שבה השקיע אדם נוימן, יחד עם השחקן ליאור רז והמשקיע רון צוקרמן, משקיעים בפלטפורמת הקורקינטים השיתופיים לאו (LEO) שנמצאת בבעלותם המשותפת של אייל ברקוביץ' והאחים כפיר ודרור בן שושן. ההשקעה נאמדת ב-40% מאחזקות החברה. על פי הערכה החברה גיייסה כ-8- 10 מיליון דולר על פי שווי של 20 מיליון בו הוערכה החברה ב-2019.

 

בשיחה עם כלכליסט מספר כפיר בן שושן מנכ"ל החברה: "סלינה פתחה מספר רב של אתרים בימים אלה למרות התקופה הקשה. בעוד שלושה שבועות נתחיל פעילות בברזיל, מיאמי וניו יורק עם סלינה. תוך שנה נגיע לכ-100 אתרים של סלינה בישראל ובשאר העולם. אנחנו מוכריםם קיט שלם שכולל עמדת הטענה עם 15-30 קורקינטים ועמדת חיטוי נגד קורונה שפיתחנו באופן ייעודי וכל מלון של סלינה יקבל קיט כזה ועובד מלון אשר יהיה אחראי על העמדה. המודל העיסקי שלנו הוא של חלוקת רווחים". 

הקורקינט החשמלי של לאו הקורקינט החשמלי של לאו צילום: יח"צ

 

בשלב הראשון יהיו הקורקינטים של LEO זמינים לשימוש בסניפי סלינה בישראל, במקסיקו ובברזיל ובהמשך בכל סניפי הרשת, הפרוסים בלמעלה מ-18 מדינות בדרום ובמרכז אמריקה, בארה"ב ובאירופה.

 

בשנת 2019 עברה חברת LEO לפעול במודל עסקי של B2B, באמצעות תחנות עגינה המוצבות במלונות, עסקים, ספקים ונותני שירות בתחום התיירות. מודל זה, אשר הוטמע בהצלחה ברשת מלונות פתאל ובקניון האייסמול באילת, מתרחב בהדרגה למקומות שונים בעולם. "עד הסגר היו לנו מספרים מדהימים באילת עם פאתל. יש לנו 600 קורקינטים באילת עם פאתל ואייסמול שרושמים הכנסה מדהימה", אמר כפיר בן שושן.

 

כפיר בן שושן, מנכ"ל לאו כפיר בן שושן, מנכ"ל לאו צילום: יח"צ

 

"ירדנו מתחת לרדאר בשנה האחרונה. בהתחלה היינו מול כל חברות הקורקינטים כמו ליים ובירד . חיפשנו מודל ריווחי ולא רצינו מודל של בועה. אחרי לילה של מחשבות הבנו שאוספים את הקורקינטים ובאיים לדוד פאתל ומציעי לו עמדות עגינה לקורקינטים שנוסעים מנקודה לנקודה עם הכנסות של 25-30 דולר לכלי ליום בלי וונדליזם בלי גניבות. התחלנו במלון אחד והם ראו את המספרים וביקשו לכל בתי המלון שלהם וכך גם היה באייסמול, שם מספר הכניסות לקניון עלו כתוצאה מההסכם שלנו".

 

"פגשתי את רפי מוסרי מסלינה במסגרת פגישה עם טדי שגיא שבזכותו שיניתי את המודל", סיפר בן שושן, "העצה שטדי שגיא נתן לי לשינוי המודל ל-B2B הצילה את החברה. רפי מוסרי הוא איש שיודע מה זהה תיירות ובנינו ביחד מודל מיוחד לתיירות שאנחנו הולכים להיות חברת התיירות . אנחנו לא ליים אנחנו ניתן שירותים לבתי מלון. בנינו עם רפי אפליקציה חדשה שתציע מספר אופציות יום שלם חצי יום או טור בעיר של אטרקציות המרכזיות בעיר, מסלול של המסעדות הטובות בעיר ומסלול אחרון של אטרקציות של נופים והיסטוריה וכל תייר משלם על פי מסלול. אנשים יכולים להתחבר שם עם המסלולים. ניישם את המודל בכל העולם ולא רק עם סלינה שהיא שותף ומשקיע".

 

כפיר בן שושן ציין כי "דווקא בקורונה אנשי פוחדים מתחבורה ציבורית, כל אחד רוצה מרחב ולכן הקורקינטים בעלייה. יש לנו עליה של 300% מאז הקורונה באילת. מאז ההצלחה באילת אנחנו עובדים עם כל החופים ופרוסים ב-40 בתי מלון באילת. כל המשקיעים שלנו אסטרטגיים ואנחנו מקווים להיעזר בהם כדי להקים גם פעילויות בדובאי וטורקיה".

דרור בן שושן, מייסד שותף בלאו דרור בן שושן, מייסד שותף בלאו צילום: יח"צ

 

ההשקעה תאפשר לסלינה להרחיב את סל השירותים שהיא מציעה ללקוחותיה, באמצעות פתרון תחבורה אורבני, ירוק, יעיל ונוח ומאידך תעזור ל-LEO למנף את הפריסה הגלובלית של סלינה, להתרחבותה ברחבי העולם.

 

רפי מוסרי, מייסד משותף ומנכ"ל סלינה התייחס להשקעה: "בסלינה הבנו כבר מזמן שקורקינטים שיתופיים הם האופציה המועדפת על מטיילים מבין כל אפשרויות ההתניידות הקיימות. מטיילים בערים גדולות בכלל, ובימי הקורונה בכלל לא מעוניינים לשכור רכב ומחפשים אלטרנטיבה לתחבורה ציבורית המוצעת. שיתוף הפעולה החדש עם LEO על ידי הצבת קורקינטים שיתופיים בלובי הסניפים שלנו, יאפשר למטיילים חווית התניידות נגישה ואותנטית שתקל עליהם את ההתמצאות במרחב האורבני".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x