חברת apiiro של עידן פלוטניק גייסה 35 מיליון דולר
חברת הסייבר הישראלית נוסדה ב-2019 וכיום היא מעסיקה 25 עובדים בתל אביב וניו יורק. הפלטפורמה של החברה מאפשרת להאיץ את תהליכי פיתוח התוכנה בארגונים על ידי חיבור אנשי האבטחה, הפיתוח והרגולציה לסביבה אחת
- חברת MOV.AI גייסה 4 מיליון דולר לפיתוח מערכת הפעלה לרובוטים
- חברת SiteAware הישראלית גייסה 10 מיליון דולר
- שת״פ בין קווילט הישראלית לסיסקו יטפל בעומסי הרשת
הפלטפורמה של אפיירו מאפשרת להאיץ את תהליכי פיתוח התוכנה בארגון ולהפחית הסיכון הכרוך בכך בצורה אוטומטית ע"י שילוב של שלוש טכנולוגיות: בניית מלאי (inventory) של כל האפליקציות ורכיבי הקוד בארגון, הבנת הידע של המפתחים, זיהוי השינויים המהותיים בקוד והסיכון העסקי שלהם.
זו אחת ההשקעות הראשונות של קליינר פרקינס בחברת סייבר שבסיסה בישראל. גם גריילוק היושבת בסן פרנסיסקו לא השקיעה רבות בסיבובים משמעותיים בחברות סייבר בישראל.
את אפיירו ייסדו עידן פלוטניק ויונתן אלדר, שניהם בוגרי יחידת הסייבר מצו"ב. עידן היה היזם והמנכ"ל של אוראטו שנמכרה למיקרוסופט ב-200 מיליון דולר ויונתן היה מנהל צוות פיתוח וארכיטקט בחברה. אפיירו נוסדה בשנת 2019 ומעסיקה כ-25 עובדים במרכז הפיתוח בתל אביב ובניו יורק. החברה מדווחת כי יש לה לקוחות משלמים וכבר נמצאת בשימוש ע"י שניים מהבנקים הגדולים בעולם וכן בחברות מתעשיות ה- Gaming, Healthcare, and Software development.
בשיחה עם כלכליסט מסביר עידן פולטניק, מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה: "כל התעשיה עוברת כיום טרנספורמציה דיגיטלית מואצת. אחד התהליכים במעבר הוא לאפשר לצוותי הפיתוח אחריות תשתיתית. כל מה שמפתח עושה כיום זה בשליטתו המלאה בכדי לתת לו אפשרות לשלוח כמה שיותר מהר גרסאות ללקוח. הבעיה שתהליך זה יצר מנגנונים שעצרו והאטו את הפיתוח בעיקר בתחומי האבטחה. זו בעיה מערכתית שעוצרת ארגונים מלנוע מהר. לכן בנינו פלטפורמה שתחבר את כולם לאותו מקום, אנשי האבטחה, הפיתוח והרגולציה - כולם בסביבה אחת".
"כמנהל בכיר במיקרוסופט, פגשתי את סאטיה נדלה ושמעתי ממנו על אסטרטגיית טרנספורמציה דיגיטלית (Digital Transformation) וCloud-first. אז הבנתי שאחד מהתהליכים המרכזים בטרנספורמציה דיגיטלית הוא המעבר ל-Cloud-native development, זהו שינוי טכנולוגי ותרבותי שבו אין הפרדה בין האפליקציה ולתשתיות, הכל זה קוד! והאחריות המלאה היא בידי המפתחים", הוסיף עידן פלוטניק.
על-פי פורבס, 70% מהארגונים בעולם כבר מיישמים או מתכננים ליישם אסטרטגיית טרנספורמציה דיגיטלית. ארגונים כבר השקיעו יותר מ-2 טריליון דולר על טרנספורמציה דיגיטלית כדי לאפשר יתרון תחרותי וצמיחה עסקית בעידן שבו שינוי הוא דבר קבוע.