נתיבי ישראל: מכרז ראשון בפרויקט להתקנת פאנלים סולאריים במחלפים
החברה פרסמה מכרז תכנון ראשוני לשני מחלפים - עתלית ויגור; לפי הערכות, ניתן יהיה להפיק עד 500 מגה וואט מפאנלים סולאריים שיותקנו בכבישים, מחלפים וכדומה
חברת נתיבי ישראל (מע"צ לשעבר) מוציאה לדרך רשמית את התוכנית לרישות הכבישים והמחלפים שהיא אחראית עליהם במתקנים סולאריים.
- וולטה סולאר וסינרג'י אנרגיה מתחדשת מקימות גוף השקעות למתקנים סולאריים ב-150 מיליון שקל
- תדמיר שיאון מתרחבת: מציעה מימון להתקנת גגות סולאריים במושבים וקיבוצים
- החשב הכללי מקדם פילוט להקמת פאנלים סולארים על גגות מבנים של משרדי הממשלה
כפי שפורסם ב"כלכליסט" מטרת המהלך היא לנצל שטחי התקנה מופרים, כלומר כבישים, מחלפים וכו', לטובת ייצור חשמל "ירוק". על פי ההערכות בחברה, סך ייצור החשמל האפשרי עשוי לנוע בין 250 ל-500 מגה וואט, שהם עד כ-3.8% מכושר הייצור המרבי של חברת החשמל.
בשלב הראשון, נתיבי ישראל מבקשת ללמוד את המגבלות התכנוניות של התקנת פאנלים סולארים במחלפים, ולכן פרסמה באמצעות חטיבת החדשנות שלה מכרז תכנון ראשוני לשני מחלפים - מחלף עתלית ומחלף יגור - ומבקשת מיזמים וחברות להגיש לה תוכניות עקרוניות לביצוע.
נועה כהן יוצר, סמנכ''לית כספים ומערכות מידע בחברת נתיבי ישראל, קוראת ל"למיטב המוחות להציע תכנון מבריק שימקסם את שטחי המחלף ויפיק ממנו מקסימום אנרגיה מתחדשת". לדבריה, באחריות חברת נתיבי ישראל נמצאים אלפי דונמים שיכולים להוות בסיס לתחנת כוח גדולה שתפעל בכוח השמש.
החברה מבקשת לתכנן את שני המחלפים "בהתעלם מאילוצים סטוטוריים", כדי שניתן יהיה לבחון שינוי חסמים הקיימים כיום מול מוסדות התכנון. החברה שתציג מתווה פיתוח ריאלי תזכה במענק של עד 100 אלף שקל למימון הוצאות התכנון שלה.