ג'מבו סטוק נגד פוקס: "רישום JUMBO היוונית בארץ - הטעיה"
רשת פוקס קיבלה את הזיכיון להפעלת ג'מבו היוונית בישראל אך רועי ונונו, מייסד ובעלי ג'מבו סטוק: "החברה היוונית מבקשת ליהנות שלא כדין מהמוניטין שלנו"
רשת ג'מבו סטוק הגישה הבוקר לרשם סימני המסחר התנגדות לבקשתה של קבוצת פוקס לרישום השם JUMBO.
- בקשות לייצוגית נגד פוקס עקב הדיווח המאוחר על העסקה עם ג'מבו
- הקרב על השם: פוקס עשויה לסגת מהזיכיון להפעלת ג'מבו היוונית
- למה דיווחה פוקס על עסקת JUMBO חודשיים לאחר חתימת ההסכם?
פוקס קיבלה את הזיכיון לרשת ג'מבו היוונית, וב-11 ביוני הגישה ג'מבו היוונית שתי בקשות לרישום סימן מסחרי. אחת לרישום הסימן המילולי ג'מבו – בקשה שלא התקבלה על ידי רשם סימני המסחר ובקשה לרישום השם ג'מבו בלוגו מעוצב – בקשה שהתקבלה תחת אפשרות להתנגדויות מצד המתחרות, עד ה-30 בספטמבר.
הבוקר הגישה ג'מבו סטוק התנגדותה לרישום הלוגו המעוצב של ג'מבו היוונית בטענה כי השם עלול להטעות את הלקוחות של ג'מבו סטוק.
"הסימן JUMBO (מעוצב) זהה פונטית לסימן המתנגדת ברכיב הדומיננטי שלו, JUMBO, באשר שני הסימנים מאוייתים באופן זהה, נהגים באופן זהה ועל כן צלילם זהה. גם מבחינת מראה הסימנים, ישנו דמיון ויזואלי רב בין סימן המבוקש לסימן המתנגדת, באשר בשניהם הרכיב הבולט הוא המילה JUMBO אשר כתובה בצורה זהה בשני הסימנים", כתבה עורכת הדין גלי אופינסקי, ממשרד ליפא מאיר ושות', המייצגת את ג'מבו סטוק.
עוד נטען בהתנגדות, כי בקשתה של ג'מבו היוונית הוגשה לרישום ביחס לשירותים זהים כמעט לחלוטין לשירותים שנותנת ג'מבו סטוק בישראל. "כך יש להניח כי קהל הצרכנים שאליו פונה המבקשת זהה לקהל הצרכנים של המתנגדת... ככל שמדובר במוצרים נפוצים יותר הפונים לקהל רחב יותר, כך גדלה סכנת ההטעיה והבלבול שעלול רישום הסימן והשימוש בו ליצור".
"בנוסף, רישום הסימן עלול לגרום לתחרות בלתי הוגנת שעה שהמתנגדת פעילה מזה שנים בשוק הישראלי ורכשה מוניטין רב בישראל", נכתב בהתנגדות. "לא ניתן להתעלם מהעובדה שהמבקשת, תאגיד זר מיוון, מבקשת להכנס לשוק הישראלי, לאותו תחום פעילות זהה, בשם כמעט זהה, וליהנות שלא כדין מהמוניטין שרכשה המתנגדת".
לקבוצת פוקס פריסה ארצית של רשת חנויות בהיקף ניכר, נכתב בהתנגדות. "חבירת המבקשת לקבוצת פוקס, לשם כניסה לתחום בו לא היתה לה כלל דריסת רגל, וזאת תוך שימוש במוניטין העצום של המתנגדת, הוא בבחינת חטא על פשע, והתגלמות התחרות הבלתי הוגנת. בימים קשים אלה יש לעודד את הכלכלה הישראלית ולהעלות על נס את פועלם של בעלי העסקים הישראלים הנאבקים על קיומם", טוענת ג'מבו סטוק במכתב ההתנגדות.
לטענתה, "המתנגדת בנתה את המוניטין שלה בעבודה קשה, תוך השקעות עתק בהקמת פריסת רשת חנויותיה והשקעות אדירות בפרסום... המתנגדת מעסיקה מאות עובדים אשר מפרנסים אלפים של בני משפחותיהם. בתקופה כלכלית מאתגרת זו, יש להקפיד ביתר שאת, כי לא ייגזל מפעל המתנגדת ותינתן דריסת רגל למתחרה זר, בעזרתה של ענקית מסחר כרשת פוקס,שינצל את המוניטין הרב של המתנגדת בסימנה, תוך תחרות בלתי הוגנת".
הרשת הישראלית, בבעלות רועי ונונו, פועלת בארץ מ-2015 ומפעילה 11 סניפים, ועתידה להקים עד סוף 2021 עוד חמישה סניפים. בנוסף, היא מפעילה אתר אונליין משנת 2019.
ג'מבו סטוק הגישה שלוש בקשות לרישום שם המסחר ג'מבו ב-9 בספטמבר ובקשותיה נבחנו על ידי הרשם שקבע כי הסימנים הללו צריכים להיות בהליך תחרותי מול ג'מבו היוונית. בנוסף, ג'מבו סטוק עתידה להגיש שתי בקשות נוספות לרישום סימן המסחר.
רועי ונונו, בעלי רשת ג'מבו סטוק אמר כי "ההגדרה בינלאומית לרשת ג'מבו לא מדויקת. זה לא זארה או H&M שזה שם מוכר לכל בית בישראל. הקהל הישראלי מכיר ויודע מה זה ג'מבו סטוק הרבה יותר מההכרות שלו את ג'מבו היוונית",
לדברי ונונו, "מצב זה יטעה את הצרכן בצורה לא הגיונית. זה יכול להגיע למצב שלקוחות שלהם יבואו להחליף מוצרים אצלי כי הם יתבלבלו".