שבע שנים אחרי ההפעלה: משרד התחבורה מוציא את הפעלת המטרונית בחיפה למכרז
המשרד ינהל את הפרויקט ישירות שיכלול 120 מטרוניות, מהן יופעלו לראשונה 50 מטרוניות חשמליות; בנוסף יכלול המכרז 4 קווי נסיעה חדשים - 2 בחיפה ו-2 שמחברים את חיפה לקרית אתא וטירת הכרמל
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה פרסמה היום (ד) את המכרז להפעלת קווי המטרונית במטרופולין חיפה. החברה שתזכה במכרז תפעיל את שלושת קווי המטרונית, המופעלים כיום על ידי חברת "דן צפון", כמו גם שני קווי מטרונית חדשים, בהם קו המנהרות - קו 4, שיחבר את הקריות עם מרכזית חוף הכרמל ביציאה מחיפה, דרך מנהרות הכרמל וקו מטרונית חדש - קו 5, עם חיבור לעיר נשר, ומשם בין צומת יגור דרך ציר בר-יהודה בנשר, ועד לשכונת הדר בחיפה.
- משרד התחבורה מסיים את ההתקשרות עם חברת יפה נוף
- משרד התחבורה: תקציב הקמת המטרונית זינק בכ-200% לכ-1.6 מיליארד שקל
- משרד התחבורה לא החליט על עתיד חברת "יפה נוף", וחמישה מכרזי מטרונית נתקעו
פרויקט המטרונית נחשב לאחד ממיזמי התחבורה הגדולים בישראל. הוא יצא לדרכו ב־2009, נחתם ב־2010 (מול חברת דן – ל"ג), תוכנן להיפתח בסוף 2012 והרצתו החלה בפועל באוגוסט 2013. האחראית על הפרויקט הייתה חברת יפה נוף שבבעלות עיריית חיפה ובפיקוח משרד התחבורה. דו"ח מבקר המדינה הקודם שפירא מצא בשנת 2014 שהקמת הפרויקט נופחה והסתכמה בכ-1.6 מיליארד שקל, פי שלוש מהעלות המקורית.
במשרד טוענים שהמכרז החדש כולל הפעלת 120 מטרוניות, לעומת 100 מטרוניות כיום. במסגרת המכרז יופעלו לראשונה 50 מטרוניות חשמליות, שיהוו כ-40% מצי הרכב של הזכיין ויאפשרו נסיעה מהירה ושקטה יותר. מי שינהל את הפרויקט הוא משרד התחבורה ישירות, שלאחרונה הפקיע את המיזם מידיה של יפה נוף. בתכנון העתידי 4 קווים נסיעה חדשים מתוכם 2 בחיפה, ו-2 קווים שמחברים את חיפה לקרית אתא וטירת הכרמל.
שרת התחבורה מירי רגב, סיכמה שהמשרד מתכנן תוספת קווי שירות נוספים בתוך חיפה, במטרה לאפשר לתושבי הצפון תחבורה ציבורית נגישה, מהירה ומוזלת.