$
דעות

דעה

ביטול תחנת המטרו בכפר סבא: המאבק שמעמיק את הפקק

מי שמתגורר בלב ישראל לא יכול לבוא בטענות על פקקים ובאותה נשימה לדרוש כי השדות המוריקים ליד ביתו לא ייפגעו כאשר עולה הצעה לפתרון תחבורתי. התושבים צריכים לברך על פרויקט כמו המטרו

אמיתי גזית 22:3501.09.20

יכול להיות שתושבי כפר סבא הירוקה יגלו בימים הקרובים שהם ניצחו במאבק, ומתחם תחזוקה ואחסון קרונות (דיפו) של המטרו לא יסתיר להם את השדות. אלא שיהיה מדובר בניצחון פירוס, משום שעם ביטול הקמת הדיפו תבוטל גם תחנת המטרו שאמורה היתה לשרת את תושבי השכונה.

 

 

 

בעקבות התנגדות התושבים, הוועדה לתשתיות לאומיות אפשרה לרשויות להגיש הצעה חלופית. לפי ההצעה שהגישו, ושבה תדון הוועדה היום, הדיפו ימוקם במזרח כפר סבא - צמוד לכביש 6 ו־20 מטרים מבתי שכונת אבו סנינה בעיר, שתושביה ערבים. אם ההצעה תתקבל, תושבי כפר סבא הירוקה ייאלצו ללכת מאות מטרים ולעתים יותר מקילומטר לתחנה הקרובה אליהם, שתמוקם ברעננה.

 

 

כפר סבא, השכונה הירוקה כפר סבא, השכונה הירוקה צילום: תומריקו

 

זהו מקרה נוסף של פרויקט תשתיות חשוב שנתקל במתנגדים שרוצים ליהנות מפירותיו אך מעדיפים להרחיק את חסרונותיו מחצר ביתם. בעולם התכנון התופעה הזו נקראת NIMBY, ראשי תיבות של Not In My Back Yard (לא בחצר האחורית שלי, בתרגום לעברית). במאבקם, תושבי כפר סבא מבהירים בחצר של מי דווקא אין להם בעיה למקם את הדיפו: של תושבי אבו סנינה, שבה עובר גם קו מתח גבוה ושליד חלק מהבתים בה נסלל כביש 6, ללא הפרדה אקוסטית.

 

מי שמתגורר בלב ישראל לא יכול לבוא בטענות על פקקים ובאותה נשימה לדרוש כי השדות המוריקים ליד ביתו לא ייפגעו כאשר עולה הצעה לפתרון תחבורתי. התושבים צריכים לברך על פרויקט כמו המטרו, במיוחד מי שגרים בשולי גוש דן שכיום משתרכים בפקקים מדי יום. כל פיתוח כולל פגיעה בקיים, אבל הדיפו שממנו הם חוששים אינו כה מטריד. אולי להפך, שכן הוא עשוי להאיץ את פיתוח הסביבה, לקרב שירותים ולשחרר מהתלות ברכב.

 

כדאי לתושבי כפר סבא לשקול להצטרף לתנועה עולמית אחרת, IMBY - ראשי תיבות של In My Back Yard - שחבריה מזהים יתרונות בפיתוח ומבקשים להביאו היישר לחצר ביתם.

x