$
רכב

בלעדי לכלכליסט

אלוף במיל', יזם נדל"ן ויזם הייטק נכנסים לתחום הרכב החשמלי במיזם חדש

קבוצת NOVARD, בה שותפים בין היתר בעלי חברת הבנייה תדהר, גיל גבע, אריה בכר ומארק ויסמן, יחד עם המשקיע ערן גורב, נמנים על המשקיעים ביבואן חדש של רכבים חשמליים מסין. הקבוצה מנוהלת על ידי האלוף במיל' יואב פולי מרדכי ושי (שון) בייטנר

תומר הדר ודרור מרמור 18:2931.08.20

קבוצת NOVARD, בה שותפים בין היתר באופן פרטי בעלי חברת הבנייה תדהר, גיל גבע, אריה בכר ומארק ויסמן, יחד עם ערן גורב, נמנים על המשקיעים ביבואן רכב חשמלי חדש אשר מיועד להתחיל לפעול בישראל בשנה הבאה, כך נודע לכלכליסט.

 

 

ערן גורב, גיל גבע ויואב פולי מרדכי ערן גורב, גיל גבע ויואב פולי מרדכי צילום: אביב חופי אלכס קולומויסקי

 

היבואן החדש, שצפוי לייבא מכוניות חשמליות מסין, הוקם על ידי צמד בכירים מענף הרכב הישראלי שפרשו השנה ממשרות אצל יבואני רכב גדולים: ניב אורון, שכיהן עד לאחרונה בתפקיד מנהל חטיבת אאודי בצ'מפיון מוטורס, וברק כהן, לשעבר סמנכ"ל דלק מוטורס ומנהל חטיבת ב.מ.וו ומיני. 

 

הקבוצה, שמובילה את ההשקעה ביבוא הרכב, מנוהלת על ידי האלוף במיל' יואב פולי מרדכי (יו"ר ובעלים) ושי (שון) בייטנר (מנכ"ל ובעלים). הקבוצה משקיעה במגוון יזמויות בתחום הטכנולוגיה והקיימות, בדגש על שיתופי פעולה במזרח התיכון ובמפרץ הפרסי שעשויים כעת לעלות מדרגה בעקבות התחממות היחסים עם איחוד האמירויות - מה שעשוי להשפיע בעתיד גם על יכולתה של הקבוצה לשווק מכוניות במדינות ערביות, עמן מדינת ישראל מקיימת יחסים דיפלומטיים.

 

יודגש כי בניגוד לשוק הרכב ה"ותיק", בו משווקים מותגים אשר עומדים בתקינה האירופית, שוק הרכב הסיני עדיין נחשב לשוק שהפוטנציאל שלו רחוק ממיצוי, במיוחד בכל הקשור ברכב חשמלי. כיום כבר מיובאות לישראל מכוניות חשמליות מתוצרת מספר יצרנים סינים - כמו MG וגם GAC - על ידי יבואני רכב ותיקים (דוד לובינסקי ויוניון מוטורס, בהתאמה).

 

כפי שנחשף בכלכליסט, אוטו מקס אשר עוסקת ביבוא מקביל של רכבים נמצאת גם היא בתהליך של קבלת זיכיון יבוא של רכב סיני - וכך גם סוכנות יבוא נוספת בנתניה, השייכת לאיש עסקים חרדי מוכר המחזיקה כיום בזיכיון יבוא לרכבים חשמליים מתוצרת JAC הסינית. במקרה של שני האחרונים, הליכי היבוא מתעכבים בגלל הקורונה, אך הרכבים מיועדים להגיע לישראל בשנה הבאה. יצוין כי בניגוד לרכבים בעלי מנועי בנזין, התקינה (כלומר הכללים) הנהוגה בישראל לגבי רכב סיני נחשבת לסלחנית יותר ומאפשרת יבוא מוגבל של כמה מאות מכוניות בתנאים מקלים.

 

בקבוצת NOVARD אישרו את הדברים.

x