$
בורסת ת"א

הסניפים החדשים הקפיצו את רווחי פרשמרקט בסיכום הרבעון השני

רשת הסופרמרקטים שרכשה 4 סניפים של סופר דוש ו-3 חנויות של יינות ביתן סיימה את הרבעון עם הכפלת שורת הרווח הנקי ל-25.5 מיליון שקל; מכירות החנויות הזהות, שפעלו גם ברבעון השני בשנה שעברה, צמחו ב- 6% ל-274.2 מיליון שקל

נורית קדוש 13:2926.08.20

הרחבת רשת הסופרמרקטים של פרשמרקט והפנייה ההמונית לסופרמרקטים בשל הקורונה הקפיצה את שורות הרווח וההכנסות של הרשת בסיכום הרבעון השני. החברה שבשליטת האחים שלומי ויוסי אמיר (68.08%) רשמה ברבעון רווח נקי של  ב- 25.5 מיליון שקל, לעומת 13 מיליון שקל ברבעון המקביל, זינוק של כמעט 100%. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בגובה 30 מיליון שקל. זאת בהמשך לדיבידנד בסכום זהה שחילקה במרץ האחרון.

 

רכישת רשת סופר דוש המונה 4 סניפים ובהמשך רכישת 3 חנויות מיינות ביתן, לצד הזינוק בביקוש למזון בשיא משבר הקורונה, הצמיחו את מכירות פרשמרקט ברבעון החולף ב- 48.2% ואלו הסתכמו ב-382.7 מיליון שקל.

 

מכירות החנויות הזהות, שפעלו גם ברבעון השני בשנה שעברה, צמחו ב- 6% והסתכמו ב-274.2 מיליון שקל. הצמיחה הושגה, למרות שאין לרשת פעילות אונליין, שסייעה לרשתות מתחרות להזניק את המכירות ברבעון החולף. מנגד, נהנתה החברה שהונפקה במאי אשתקד, מכך שפעילות 38 סניפיה ממוקדת בלב שכונות ובמרכזי ערים, האזורים בהם נרשמה צמיחה גבוהה יותר מאשר בחנויות המוזלות מחוץ לערים. 

 

לצד תרומתן של החנויות החדשות, זינק הרווח הגולמי ב- 56.8% ל- 135.8 מיליון שקל, בזכות שיפור תנאי הסחר מהספקים. העלייה של הרווח הגולמי בשיעור חד מזה של המכירות, אפשר לפרשמרקט לשפר משמעותית את הרווחיות הגולמית ל- 35.4% מהמכירות לעומת 33.5% בתקופה המקבילה אשתקד.

 

 

 

הרחבת הפעילות גררה עלייה של 50.7% בהוצאות המכירה והשיווק ועלייה קלה יותר בגובה 14.5% בהוצאות הנהלה וכלליות. נתונים אלה לא פגעו ברווח התפעולי, שהוכפל לסכום של 37.2 מיליון שקל. בהתאם זינקה הרווחיות התפעולית ל- 9.74% מהמכירות לעומת 7.36% בתקופה המקבילה אשתקד. הוצאות המימון טיפסו ב-56.7% ל-4.2 מיליון שקל, בשל התחייבות חכירה, על החנויות החדשות.

 

החברה מציינת כי למשבר הקורונה השפעה ניכרת על המצב הכלכלי בישראל. ובכלל זה על ירידה בפריון, העמקת הגירעון הלאומי, ואחוז אבטלה גבוה, שעלולים לגרור את המשק להאטה ומיתון מתמשכים. על רקע זה ומכיוון שמועד סיומו של המשבר אינו ידוע, אין ביכולתה להעריך את ההשפעה הכוללת שתהיה למשבר על פעילותה בהמשך.

  

מימין: שלומי ויוסי אמיר בעלי השליטה בפרשמרקט מימין: שלומי ויוסי אמיר בעלי השליטה בפרשמרקט צילום: מורג ביטן

 

x