שיחת ועידה
"עולם ה-5G מייצר הזדמנויות מצויינות ליזמים ישראלים"
את הדברים אמר דדה גולדשמידט, סמנכ"ל ודירקטור-מנהל ישראל ואירופה בקרן Samsung Catalyst, באירוע האונליין של כלכליסט "שיחת ועידה 5G – עידן חדש של תקשורת". גולדשמידט: "ישראל זה מקום בו יזמים יודעים לזהות הזדמנויות ולכוון את עצמם בהתאם"
"הדור החמישי בסלולר הוא קפיצת מדרגה, לא עוד התפתחות ברשת. הוא מייצר הזדמנות מצויינת ליזמים, בעיקר יזמים ישראלים"; כך אמר דדה גולדשמידט, סמנכ"ל ודירקטור-מנהל ישראל ואירופה בקרן Samsung Catalyst, בשיחה עם מאיר אורבך מכלכליסט במסגרת אירוע האונליין "שיחת ועידה 5G – עידן חדש של תקשורת" שנערך היום (ב'). "זה כמו שבעולם הרכב לא מדובר ברכב עם מנוע יותר חזק שייסע יותר מהר או ייקח יותר אנשים, אלא מעבר מרכב עם גלגלים - לעולם התעופה", אמר.
באנלוגיה נוספת מעולמות הרכב והתעופה הסביר גולדשמידט כי רשת הדור החמישי דומה יותר לשמים המחולקים ל'פרוסות' עבור כלי טיס שונים, במקום כביש אחד שמכיל כלי רכב מסוגים שונים. לרשת 5G אפשר לחבר כמות עצומה של מכשירים – טלפונים, רכבים, מכשירים כמו מד מים, מד חשמל, מכונות כביסה ומכשירים שיש בתוך מפעל – כאשר לכל אחד מהמכשירים יש צרכים אחרים.
- תחת התירוץ לשמירה על הביטחון הלאומי: ארה"ב דורסת את עקרון החופשיות באינטרנט
- בלארוס ניתקה את האינטרנט וחברות הייטק ישראליות איבדו קשר עם העובדים
- "קניות המזון באונליין בארץ זו תופעה חריגה"
לדברי גולדשמידט, "אם מחברים את הבית שלנו ב-5G אז אנחנו מצפים לקצב מאוד גבוה, אבל מד המים שלנו בחצר לא צריך קצב מאוד גבוה וזה מוביל לאחד השינויים המאוד משמעותיים שיהיו ב-5G. כמו שבעולם הרכב יש לנו מכוניות מהירות ואיטיות ואופנועים והם כולם בסופו של דבר מסתדרים באותו כביש, בעולם התעופה נוקטים בגישה אחרת - בעצם מחלקים את השמים לפרוסות: פרוסה לרחפנים שזזים לאט, ופרוסה אחרת למטוסים קלים, ואחרת למסוקים ויותר גבוהה למטוסים שיכולים לשאת הרבה אנשים ובמהירות יותר גבוהה - וכמובן שהפרוסות האלה הן דינאמיות. כך צריך לחשוב על עולם ה-5G. התשתית של הרשת תיבנה בצורה של פרוסות כאלה, וניתן יהיה להקצות איזורים ברשת לכל מגוון השירותים שקיימים וסוג המכשירים", הסביר.
עבור יזמים ישראלים הוא רואה הזדמנות. "מה שמאוד מיוחד בישראל הוא שליזמים יש יכולת לזהות בצורה מדהימה כיוונים חדשים, מגמות וצרכים ולהסיט את היכולות והטכנולוגיות לכיוונים האלה. ראינו את זה בעבר בעידן התקשורת האופטית וחברות האיחסון, בינה מלאכותית, סייבר ואוטו-טק. אנחנו מעריכים שיש כמה עשרות של חברות מעניינות שעוסקות ב-5G, אבל לא מבול כמו בסייבר. אנחנו מאמינים שנראה גל כזה גם ב-5G מכיוון שהטכנולוגיות שנדרשות כדי להקים ולהפעיל את הרשת דורשות מגוון מאוד רחב של פיתוחים וחדשנות והיכולות הישראליות מאוד מתאימות", אמר.
להערכתו, יהיו הזדמנויות בכל שרשרת המזון של תשתית הרשת דור חמש ושל השירותים. "זה מתחיל בזה שידרשו שבבים מסוג חדש גם בתחום הרדיו וגם לניתוב התקשורת, כיוון שהקיבולות תהיינה עצומות. הרשתות יהיו יותר מורכבות ויידרשו פתרונות כדי לנהל את הרשת ולהפעיל אותה - ועוד לא דיברנו על כל השירותים. מישהו צריך ליצור את השירותים הללו ולאפשר את הפריסה שלהם, את ההנגשה שלהם לציבור ואת ההעברה שלהם על פני הרשת של 5G. ישראל זה מקום שבו יזמים יודעים לזהות את ההזדמנויות ולכוון את עצמם, ראינו כל מני חברות שהיו בתחום אחר, זיהו את ההזדמנות באוטו טק - והסתובבו לכיוון הזה".