התחזית החלשה של למונייד למחצית השניה של 2020 הפילה את המניה
דוח ראשון לחברת האינשור-טק: ההכנסות זינקו, ההפסד צומצם, אך התחזית חלשה; סיימה אמנם את הרבעון השני עם זינוק של 116% בהכנסות ל-30 מיליון דולר - אך ההכנסות ברבעון השלישי צפויות לעמוד על 15-14 מיליון דולר; התחזית לרבעון השלישי מצביעה למעשה על חזרתה לרמות הכנסות של תחילת 2019; מניית החברה איבדה 4.5% במסחר המאוחר
- חתם ההנפקה של למונייד למשקיעים: תמכרו את המניה
- במרדף אחר המתחרה למונייד: היפו השלימה גיוס לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר
- למונייד תבטח גם את חיות הבית
חודש לאחר השלמת ההנפקה הראשונה בוול סטריט, חברת האינשורטק למונייד עומדת למבחן עם פרסום תוצאות לרבעון השני של 2020. החברה, שהוקמה על ידי דניאל שרייבר ושי וינינגר הישראלים, זכתה לתשומת לב רבה לאחר ההנפקה עם זינוק של 140% במנייתה כבר ביום המסחר הראשון בה.
אלא שכעת הדוחות שמקבלים המשקיעים תואמים יותר דווקא את ההמלצה הלא מחמיאה של גולדמן סאקס, בנק ההשקעות ששימש כחתם הראשי של ההנפקה שהעריך כי המחיר ההוגן למניה הוא 44 דולר.
המספרים שסיפקה למונייד (שמוכרת ביטוחי תכולה ומבנה בשיטה דיגיטלית מהירה שמאפשרת גביית מחירים מוזלים) מספקים אמנם את הסחורה בכל הקשור לרבעון השני. אלא שהתחזית של החברה להמשך השנה היא זו שמפתיעה בעוצמת החולשה שלה. בלמונייד מסבירים כי עיקר השינוי במספרים נובע מחידוש הסכמים עם מבטחי המשנה אשר נעשה מעתה בשיטה אחרת. ההכרה בהכנסות תהיה איטית יותר אך היתרון עבור למונייד נעוץ בכל שהיא לא תצטרך להפקיד כסף אצל מבטחי המשנה. שינוי זה יאפשר ללמונייד לבצע השקעות גדולות יותר מהר יותר בפיתוח החברה.
למונייד סיימה את הרבעון השני עם הכנסות של 29.9 מיליון דולר, המשקפות הכפלה מול הרבעון המקביל ב-2019. בהשוואה לרבעון הקודם מדובר בצמיחה צנועה הרבה יותר של 14%. החברה הצליחה להכפיל את מספר הלקוחות ב-12 החודשים האחרונים ל-814 אלף. היתרון לגודל מתחיל לתת את אותותיו עם עלייה בשיעור הרווח הגולמי מ-12% מתוך ההכנסות לפני שנה ל-18% ברבעון השני. כתוצאה מכך נרשמה גם ירידה בהפסד ל-21 מיליון דולר לעומת 23 מיליון דולר בתקופה המקבילה. מדובר גם בשיפור ניכר לעומת ההפסד של 36.5 מיליון דולר ברבעון הקודם.
במכתב למשקיעים שבתוכו שילבה למונייד את הדוחות שלה ובאופן חריג לא פירסמה את ההודעה השגרתית לבורסה, מוסבר כי בעקבות הקורונה עצרה החברה את גיוס העובדים וגם את "ההשקעה בצמיחה", שזה בלשון של מרבית החברות הוצאות שיווק ומכירות. עם זאת, לאחר תקופת הדוח, חזרה למונייד להגדיל את שני הסעיפים.
ונעבור לתחזית
לכותרת של המכתב למשקיעים "רבעון הבכורה שלנו" הוצמד גם אימוג'י של בקבוק שמפניה, אלא שהתחזית שהופיעה בהמשך מלמדת דווקא כי לא כדאי עוד לפתוח את הבקבוקים. ההכנסות צפויות לצנוח בחזרה ל-14-15 מיליון דולר ברבעון השלישי והפסד EBIDTA יעלה מ-18 מיליון דולר ברבעון השני ל-32-33 מיליון דולר. בלמונייד מסבירים את הצניחה המפתיעה בכך שהקורונה והספקות לגבי פתיחת שנת הלימודים בארה"ב כסדרה גרמה לאמריקאים רבים לא לעבור דירה כמקובל בחודשי הקיץ. באופן מסורתי, בגלל המעברים האלה, הרבעון השלישי הוא דווקא החזק ביותר בלמונייד.
התחזית השנתית שצירפה למונייד למכתב למשקיעים חושפת כי היא צופה חולשה גם ברבעון האחרון של 2020. על פי התחזית היא תסיים את השנה עם הכנסות של 88-89 מיליון דולר, מה שישקף צמיחה של 31%. הפסד EBIDTA צפוי לנוע בין 106 ל-109 מיליון דולר.
המודל של למונייד, שהיא למעשה אחת מחברות הביטוח הדיגיטליות הבודדות בעולם (אין מאחוריה חברת ביטוח מסורתית, אלא הסכמים עם מבטחי משנה), מבוסס על פתיחת פוליסה מהירה וטיפול אוטומטי במרבית התביעות. לפי התשקיף, שליש מהתביעות נפתרות ללא מעורבות אנושית, ומכיוון שכך, החברה מעסיקה כוח אדם מצומצם דרמטית בהשוואה לחברות ביטוח מסורתיות. לפי התשקיף, עובד של למונייד מטפל ב-2000 לקוחות, בעוד שבחברות הביטוח מטפל עובד ב-150-450 לקוחות בלבד.
למונייד מוכרת היום רק ביטוח מבנה וביטוח תכולת בית שנחשבים לביטוחים "פשוטים" מאוד. החיתום שלהם לא מורכב, משום שאין גורמי סיכון רבים בניגוד לביטוח בריאות למשל. ההברקה הגדולה של למונייד בתחילת דרכה הייתה פנייה לרשויות המקומיות בארה"ב כדי לקבל מהם את מיפוי הנכסים, מה שנתן לחברה גישה לגורמי הסיכון המרכזיים בביטוח מבנה - ותק הנכס ורמת התחזוקה שלו.
בכל הנוגע לתכולת בית, גורם הסיכון המרכזי הוא ניפוח של נזק שנעשה על ידי מרבית הלקוחות במקרים של גניבה. את הגורם הזה ניטרלו בלמונייד במודל ייחודי של giveback שמדבר במיוחד אל דור המילניאלס ומבטיח תרומה של חלק ממה שנותר מהפרמיות שלא היו בהן תביעות. ברבעון השלישי השיקה למונייד סוג חדש של פוליסה ללקוחותיה שמאפשרת לעשות ביטוח בריאות לחיות מחמד במחיר שמתחיל ב-10 דולר.