30 דקות או פחות
"דחינו כבר 3 הצעות רכישה, הצעד הבא של החברה הוא הנפקה"
טראקס הישראלית עושה סדר במדפי הסופר עם טכנולוגיה שמספקת מידע חשוב לרשת עצמה ולחברות המזון. המנכ"ל יואל בראל מספר על השלכות הקורונה ועל השירותים שיגיעו גם אל הצרכנים
תקופת הקורונה האיצה את המעבר של קונים רבים לקניות באינטרנט, אבל יואל בראל, מנכ"ל ואחד ממייסדי טראקס (trax) הישראלית, מציע שלא נמהר להספיד את החנויות הפיזיות, ולא רק בגלל שהוא מתפרנס מהן. "95% מהקניות של מוצרי צריכה (groceries) נעשות בחנויות פיזיות", הוא מסביר. "המכירות ברשת יעלו בשנים הבאות ל-10% או 15%, אבל רוב הקניות עדיין ייעשו בחנויות והשוק כולו יגדל".
לפרקים נוספים של הפודקאסט "30 דקות או פחות" ליחצו כאן
הטכנולוגיה שפיתחה טראקס מאפשרת מעקב אחרי המדפים בסופר: "אנחנו לוקחים עולם די משעמם ומעבירה אותו מהפכה של דיגיטיזציה וטכנולוגיה", מסביר בראל. זה חשוב לחברות מזון שרוצות לדעת מה קורה על המדף, האם הפרסום שעליו שילמו מוצג ואיך, מה עושים המתחרים שלהם, באיזה מחיר נמכרים מוצרים, כמה שטחי מדף כל אחד מקבל ועוד. בנוסף, גם רשתות השיווק לא תמיד יודעות מה קורה על המדפים שלהן, ובעזרת טראקס הן מקבלות את המידע.
- "בזכות הקורונה סגרנו את הרבעון הכי מוצלח בהיסטוריה של החברה"
- אחרי אקזיט של כחצי מיליארד דולר, עידו סוסן רוצה לבנות בארץ חברה גדולה
- מנכ"ל לייבפרסון מסביר את ההחלטה לעבור לעבודה מהבית: "משרדים הם העבר"
טראקס גייסה עד היום 370 מיליון דולר ובגיוס האחרון קיבלה שווי של 1.5 מיליארד דולר, ולדברי בראל החברה לא בנויה למכירה: "קיבלנו כבר 3 הצעות לקנייה בעבר וסירבנו לכולן. הצעד הבא של החברה הוא להיות חברה ציבורית, זה האקזיט שבעלי המניות מחפשים. בשבילנו זו אבן דרך כדי להפוך לחברה גדולה יותר".
הקורונה פגעה בתוכניות החברה, שפיטרה כ-10% מכוח האדם בכל העולם. "בחמש או שש שנים הכפלנו את ההכנסות בכל שנה, כל הזמן שכרנו אנשים כדי לצפות את הצמיחה והתרחבנו לפעילות ב-87 מדינות", מספר בראל. "כשהתחיל משבר הקורונה והבנו שנגדל בקצב איטי יותר מהתכנון עשינו התאמה בכוח האדם".
אילו שירותים נוספים מתכננת החברה להשיק, שיגיעו גם אל הצרכנים עצמם, למה חלק מהלקוחות מקפידים להכניס סעיף שאוסר על טראקס להשתמש בשירותים של אמזון ומה עומד מאחורי ההחלטה שלא לגייס כסף מקרנות הון סיכון? כל התשובות בפרק החדש של הפודקאסט "30 דקות או פחות".
מראיינים:
נבות וולק, איש הייטק.
אביב פרנקל, איש התקשורת וסטארט-אפיסט.