30 דקות או פחות
אחרי אקזיט של כחצי מיליארד דולר, עידו סוסן רוצה לבנות בארץ חברה גדולה
עידו סוסן היה ממייסדי אינטוסל, שגייסה 6 מיליון דולר ונמכרה ב-475 מיליון דולר, והסטארט-אפ החדש שלו דרייבנטס כבר גייס לפי שווי של כחצי מיליארד דולר. איך הוא מנסה להשפיע על חשבון התקשורת שלכם ולאיזה יעד הוא מכוון?
סטארט-אפים שיוצאים לגיוס ראשוני לא מכוונים גבוה מדי. כמה מיליוני דולרים בודדים מספיקים בדרך כלל, רק לצאת לתחילת הדרך. המקרה של דרייבנטס (Drivenets) הוא חריג: החברה יצאה לדרך בלי לגייס, כשהמנכ"ל ואחד המייסדים עידו סוסן השקיע לבדו כ-10 מיליון דולר בחברה, ורק בהמשך יצאה לגיוס ראשוני. התוצאה: גיוס ענק של 120 מיליון דולר לפי שווי של כחצי מיליארד דולר.
לפרקים נוספים של הפודקאסט "30 דקות או פחות" ליחצו כאן
הגיוס הענק הזה נובע גם מהמוניטין שמביאים איתם המייסדים - סוסן היה קיבוצניק שהשתחרר מאחת מיחידות המודיעין בצה"ל, הקים עם שני שותפים את אינטוסל שגייסה 6 מיליון דולר וכעבור כ-5 שנים בלבד נמכרה לסיסקו תמורת 475 מיליון דולר, באחד האקזיטים המרשימים בתולדות ההייטק הישראלי. השותף שלו הלל קוברינסקי היה בין מקימי אינטרווייז, ספקית שירותי ועידה באינטרנט, שנמכרה ל-AT&T תמורת 121 מיליון דולר. אבל הפעם המטרה היא בניית חברה גדולה, ולא אקזיט.
היום סיסקו היא כנראה המתחרה העיקרית של דרייבנטס, הסטארט-אפ החדש של סוסן ושל קוברינסקי, שבזמנו הפנוי הוא גם איש סודו של ראש האופוזיציה יאיר לפיד. דרייבנטס מציעה ניצול יעיל יותר של החומרה שמיועדת לתקשורת, הגיעה כבר להכנסות של עשרות מיליוני דולרים וגייסה 300 עובדים למשרדים ברעננה, תל אביב, יפן וארה"ב. "לפני 4 שנים כל המתחרים אמרו שאנחנו חכמים אבל זה לא יעבוד, היום כולם אומרים שיהיה להם מוצר כזה", מספר סוסן.
המטרה היא לאפשר לחברות גדולות להקטין את עלויות תעבורת התקשורת: "כולנו צורכים היום הרבה יותר תעבורה - בטלפון הסלולרי, בבית, בטלוויזיה - והחשבון רק הולך ויורד. כדי לתמוך בזה צריך לייצר תעבורה שהיא הרבה יותר זולה", מסביר סוסן.
למה הפעם הוא החליט לשבת בכסא המנכ"ל, איך מגיבים העמיתים לשעבר מסיסקו לתחרות מצד דרייבנטס ולמה מכרה סיסקו את הפעילות של אינטוסל בסכום נמוך משמעותית מזה ששילמה כשרכשה אותה? כל התשובות בפרק החדש של "30 דקות או פחות".
מראיינים:
נבות וולק, איש הייטק.
אביב פרנקל, איש התקשורת וסטארט-אפיסט.