העונש על הסירוב לעטות מסיכה: איסור טיסה. לתמיד
אד בסטיאן, מנכ"ל דלתא איירליינס, אמר בראיון ל-CNN כי החברה אסרה על יותר מ-100 נוסעים מלטוס במטוסיה בעקבות הסירוב, והם גם לא יוכלו לעשות זאת בעתיד. כך הוא מצדיק את המדיניות המחמירה
- בעקבות זינוק בתחלואה: הוואי מתכוונת להטיל מחדש מגבלות
- טראמפ מאיים: לא תהיה הסכמה על תמריצים? אנקוט בפעולה עצמאית
- פאוצ'י: הסיכוי לחיסון לקורונה ביעילות גבוהה - "לא גדול"
חובת עטיית המסיכות בטיסות בתקופת הקורונה אינה דרישה של הממשל האמריקאי, וכל חברת תעופה רשאית לקבוע את המדיניות בעניין ולאכוף אותה. דלתא נחשבת כמי שאימצה מדיניות מהנוקשות ביותר בתעשייה, לפיה על נוסעים שאינם יכולים לעטות מסיכה לעבור בדיקה רפואית. כמו כן, החברה משאירה את המושב האמצעי בכל שורה ריק כדי לשמור על מרחק בין הנוסעים.
רק בשבוע שעבר דווח כי טיסה של דלתא מדטרויט נאלצה לחזור לשער ההמראה כדי להוריד שני נוסעים שסירבו לעטות את המסיכה. "אי אפשר לעלות על המטוס בלי מסיכה. אבל יש לנו כמה לקוחות שלא רוצים להישאר עם המסיכה במהלך הטיסה", אמר בסטיאן, "אנחנו מזכירים להם כמה פעמים לפני ההמראה לשמור על המסיכה, אך אם הם מתעקשים שלא לעטות אותה, אז אנחנו מתעקשים שהם לא יטוסו בדלתא".
במכתב ששלח לעובדים ביום חמישי הדגיש בסטיאן כי השמירה על בטיחותם של הנוסעים היא חלק מרכזי באסטרטגיה העסקית של החברה. "אנחנו רוצים להבטיח שמי שכן טס היום בוחר בדלתא". לדבריו, בכך החברה תשיג את ההכנסה הנוספת שהיא זקוקה לה - "זה גם יעזור לבסס את הנאמנות והחיבור למותג, שיתדלק את הצמיחה שלנו כשהביקוש ישוב".