$
חדשות טכנולוגיה

ראש מערך השיווק של אפל, פיל שילר, פורש מתפקידו

ענקית הטכנולוגיה הודיעה היום כי ראש מערך השיווק של החברה יעזוב את תפקידו ויוחלף על ידי סגנו גרג ג'וזוויאק. פילר יישאר "עמית החברה" ויהיה אחראי על חנות האפליקציות ה-App Store. במקביל ימשיך להנחות את כנסי החברה השונים

איתמר זיגלמן 22:3004.08.20

אפל הודיעה היום (שלישי) כי ראש מערך השיווק שלה פיל שילר יפרוש מתפקידו ויהיה אחראי על חנות האפליקציות של אפל, ה-App Store ובמקביל ינחה את אירועי החברה מעת לעת כ"עמית החברה". שילר יוחלף על ידי אחד מסגניו, גרג ג'וזוויאק, שכעת יכהן מנהל השיווק העולמי של החברה. שילר החל לעבוד בחברה ב-1987 והוא המנהל הרביעי של אפל שעזב את צוות ההנהגה של החברה במהלך השנים האחרונות.

 

שילר הוא אחד המנהלים הבולטים ביותר של אפל, ומופיע לעתים קרובות בהצגת מוצרים חדשים ובכתובות המרכזיות של החברה. הוא גם מוביל קבוצה בחנות האפליקציות שמקבלת החלטות אם לאפשר אפליקציות להיכנס חנות המקוונת או לא. שילר נכנס לתפקיד מנהל השיווק של החברה לאחר שדולינג עזב אותה בשנה שעברה. לדבריו, "אמשיך לעבוד באפל כל זמן שירצו בי, למרות שהקדשתי את כל כולי לחברה אני רוצה גם לפנות זמן בשנים הבאות עבור משפחתי, חבריי, וכמה פרויקטים אישיים שחשובים לי מאוד", אמר.

 

פיל שילר פיל שילר צילום: בלומברג

 

עזיבתו את תפקידו הרשמי בצוות ההנהגה של אפל מגיעה לאחר כמה פרישות מהדהדות נוספות בשנים האחרונות, כולל עזיבתה של מנהלת העיצוב המיתולוגי ג'וני אייב, מנהל יחסי הציבור סטיב דאולינג ומנהלת הקמעונאות אנג'לה ארנדטס. בתקופה הזאת עשה את הכיוון ההפוך ג'ון ג'יאננדראה, שנכנס לתפקיד ראש תחום הבינה המלאכותית. ג'וסוויאק, שמכונה באפל "ג'וז", היה מנהל בכיר במחלקת שיווק המוצר של החברה עד שקיבל את תפקידו הנוכחי .

 

אך עבודתו של שילר רחוקה מלהסתיים. חנות האפליקציות הפכה למטרה, כאשר מפתחים בולטים כמו ספוטיפיי מפקפקים בדרישה של אפל ל-30% רווחים מכל אפליקציה שהיא מטמיעה בחנות המקוונת. במקביל עולה הטענה כי היא מתעדפת את האפליקציות שלה כגון אפל מיוזיק על פני זו של ספוטיפיי. ספוטיפיי הגדילה לעשות והגישה תלונה בנושא לרשות להגבלים עסקיים באיחוד האירופי במרץ 2019.

 

אפל הכחישה בעקביות שחוקי ה-App Store שלה פוגעים בתחרות. בשבוע שעבר, לקראת השימוע של מנכ"לי הביג טק, שילר אמר לרויטרס כי אפל אינה מפלה בין אפליקציות וכי הכללים שלה מיושמים באופן אחיד ושווים על כל החברות המגישות אפליקציות לחנות. אולם במסמכים שפרסמה ועדת המשנה להגבלים עסקיים במסגרת חקירת ענקיות הטכנולוגיה אפל, אמזון, אלפבית ופייסבוק נחשפו התכתבויות דוא"ל בין אדי קיו מאפל למנכ"ל אמזון ג'ף בזוס המצביעות על כך שאפל נתנה "הנחות" לאמזון בכל הנוגע לפרסום בשירות הסטרימינג שלה - Amazon Prime.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x