ברוח התקופה: לוריאל מורידה את המילה "מלבין" ממוצרי טיפוח העור שלה
לאור המחאות האנטי גזעניות בעולם שפרצו בשל מותו של ג'ורג' פלויד ועקב החלטה דומה במטה יונילבר בהודו, מסרה ענקית הקוסמטיקה שתפסיק להשתמש במילה "בהיר" במוצר להלבנת העור, כיוון שהמותג "מחויב להאדרה של כל גווני העור"
חברת לוריאל הודיעה שתסיר מילים כמו "מלבין" ממוצריה, לאור המחאות האנטי-גזעניות הנמשכות ברחבי העולם. "קבוצת לוריאל החליטה להסיר את המילים הלבנה/מלבין, בהיר/בהירות, ודומותיהן מכל מוצרי טיפוח העור שלה", כך הודיעה חברת הקוסמטיקה אתמול.
- אחרי 130 שנה - הסירופים של אנט ג'מיימה יוסרו בגלל "המסר הגזעני"
- קוקה קולה מקפיאה פרסום ברשתות חברתיות למשך חודש: "אין מקום לגזענות"
- אחרי מותג הסירופ והאורז: עכשיו גם המילה אסקימו היא לא פוליטיקלי קורקט
ההודעה מגיעה בעקבות החלטה שהתקבלה ביום חמישי ע"י הזרועות ההודית והבנגלדשית של חברת יונילבר, לשנות את שם משחת הבהרת העור המשווקת שם כ"בהיר ונאה" (Fair and Lovely).
חברת יונילבר האנגלו-הולנדית, אשר הרוויחה על פי דיווחים 500 מיליון דולר ממכירות המוצר בהודו בשנה שעברה, אמרה שתפסיק להשתמש במילה "בהיר" בשם המוצר כיוון שהמותג "מחויב להאדרה של כל גווני העור".
מספר חברות, כולל לוריאל, ספגו ביקורת לאחרונה על מוצרי הבהרת העור שלהן, לאחר עליית תנועת Black Lives Matter בעקבות הריגתו של ג'ורג' פלויד ע"י שוטר ממשטרת מיניאפוליס בחודש שעבר.
בינהן, חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון אמרה גם היא שתפסיק למכור חלק ממוצרי Neutrogena ו-Clean & Clear שלה, ששווקו כמפחיתי נקודות כהות באסיה ובמזרח התיכון.
מספר חברות אמריקאיות הודיעו גם הן שישנו את אופן המיתוג שלהן ונראות המוצרים, ביניהן חברת מארס, שמתכננת לדבריה לשנות את מראהו החיצוני של מותג Uncle Ben’s, שבלוגו שלו מופיעה קריקטורה של אדם אפרו-אמריקאי.
מלוריאל ישראל נמסר: "קבוצת לוריאל החליטה להסיר את המילים הלבנה/מלבין, הבהרה/מבהיר מכל מוצרי הטיפוח המסייעים למראה גוון עור אחיד. מוצרים אלו אינם משווקים בישראל".