הכיוון החדש של וולוו: תחבור לוויימו לפיתוח רכב אוטונומי שיתופי
הרכב שיפתחו שתי החברות לא יימכר ללקוחות פרטיים - אלא ישמש מעין שאטל שלקוחות יוכלו להזמין אליהם באמצעים טכנולוגיים שונים
וולוו ו-וויימו יפתחו ביחד רכב אוטונומי שיתופי - כך הצהירו שתי החברות.
- וויימו, חברת הרכב האוטונומי של גוגל, מגייסת 2.3 מיליארד דולר
- דיימלר וב.מ.וו מקפיאות את מיזם הרכב האוטונומי, כנראה לתמיד
- אמזון מאשרת: תרכוש את הסטארט-אפ זוקס, המפתח רכב אוטונומי
בימים אלה יצרני רכב רבים בוחנים מחדש את תוכניותיהם להציג רכבים אוטונומיים, ומצמצמים את תקציבי הפיתוח למטרה זו באופן ניכר. רק לפני שבוע הודיעו דיימלר, החברה האם של מרצדס בנץ וב.מ.וו כי יפרקו את השותפות עליה הכריזו אשתקד לפיתוח משותף של רכבים אוטונומיים.
ואכן - גם וולוו לא בוחרת בוויימו כשותפה למסלול המוכר של פיתוח רכב אוטונומי, אלא לפיתוח של רכב Ride Hailing - כלומר הרכב אכן יהיה אוטונומי אך לא יימכר ללקוחות פרטיים, אלא ישמש כמעין שאטל שלקוחות יוכלו להזמין אליהם באמצעים טכנולוגיים שונים - למשל אפליקציה ייעודית.
לפי הודעת וויימו, שבבעלות גוגל, וולוו תהיה שותפתה היחידה בפיתוחי רכב אוטונומי. וויימו תתרום את התוכנות הנדרשות, בעוד וולוו תתכנן ותייצר את הרכבים.