אחרי מותג הסירופ והאורז: עכשיו גם המילה אסקימו היא לא פוליטיקלי קורקט
מותג השלגונים האמריקאי אסקימו פאי מצטרף למגמה השלטת כעת בארה"ב ומתכוון לשנות את השם שלו, זאת בשל המשמעות הפוגענית של השם. בשבוע שעבר פורסם כי יוחלף השם והלוגו של מותג הסירופים אנט ג'מיימה ומותג האורז אנקל בן
- אחרי 130 שנה - הסירופים של אנט ג'מיימה יוסרו בגלל "המסר הגזעני"
- נעלם התיאבון: עורך מגזין אוכל פופולרי התפטר בבושת פנים
- נגד אפליה וגזענות: תמונות מהפגנות ברחבי העולם
שלגון הגלידה המצופה השוקולד נוצר בשנות ה-20 של המאה הקודמת, ועל האריזות שלו תמיד מופיע ילד עם שיער שחור לבוש במעיל פארקה, כובע מפרווה וכפפות. הגלידה נקראת אסקימו על שם בני האינואיטים, אך כיום יש לשם קונוטציה פוגענית הנובעת מכך שהשם ניתן על ידי המתיישבים הראשונים שכבשו חלקים באזור הארקטי. "אנחנו מחוייבים להיות חלק מהפתרון לבעיית אי השווויון הגזעי, ומכירים בכך שהמונח אינו הולם", מסרה אליזבל מרקז, מנהלת השיווק בחברת דרייר, המייצרת את השלגון. "המהלך הזה הוא חלק מבדיקה נרחבת יותר שנועדה להבטיח שהחברה והמותגים שלנו משקפים את הערכים שלנו".
הרעיון לשלגון שייך לכריסטיאן קנט נלסון שחשב עליו ב-1920. השם המקורי שהעניק לו היה I-Scream Bars אך השם ואסטרטגיית השיווק השתנו לאחר הצטרפותו של ראסל סטובר לחברה של נלסון.
בהחלטה על שינוי השם מצטרפת החברה לשורה של מותגים מוכרים בארה"ב שלאור ההתפתחויות האחרונות החליטו לוותר על שמות וסיסמאות שכיום יכולות להיחשב כפוגעניות או גזעניות. כך למשל בשבוע שעבר פורסם כי יוחלף השם והלוגו של מותג הסירופים אנט ג'מיימה ומותג האורז אנקל בן.
השינויים הללו מגיעים בעקבות המהומות וההפגנות שפרצו מאז מותו של ג'ורג' פלויד בידי שוטר במיניאפוליס, והקריאות הגוברות בארה"ב לשוויון חברתי וגזעי.