$
רכב

אחרי ניסאן: גם מיצובישי תצמצם נוכחות באירופה

נשיא מיצובישי אמר במהלך אסיפת בעלי מניות: "נקטין בהדרגה נוכחות בשוקי הענק. תוכניות ההתרחבות של מיצובישי מאז האיחוד לא נשאו רווחים ולכן היצרנית תעבור למדיניות של פעילות קטנה ויפה"

תומר הדר 14:1923.06.20

שבועות ספורים לאחר הודעתה של ניסאן, לפיה יצרנית המכוניות תיסוג באופן משמעותי משוק הרכב האירופי, גם מיצובישי, שותפתן של רנו וניסאן בתאגיד רנו-ניסאן-מיצובישי מודיעה כי תצמצם משמעותית את נוכחותה בשוק הרכב האירופי.

 

 

מיצובישי. השוק העיקרי נמצא במזרח הרחוק מיצובישי. השוק העיקרי נמצא במזרח הרחוק צילום: אוראל כהן

 

 

הצהרתה של מיצובישי על נסיגה מאירופה, שתתבצע ככל הנראה באופן חלקי, נמסרה באופן מעורפל למדי על ידי טקאו קאטו, נשיא מיצובישי במהלך אסיפת בעלי מניות. לדברי קאטו: "נקטין בהדרגה נוכחות בשוקי הענק. תוכניות ההתרחבות של מיצובישי מאז האיחוד לא נשאו רווחים ולכן היצרנית תעבור למדיניות של פעילות קטנה ויפה".

 

יש להדגיש כי ישראל היא מדינה שהמכוניות המשווקות בה עומדות במספר תקינות: אירופית, קנדית ואמריקאית. תקינה היא מכלול של אלפי כללים וחוקים שבהם צריכים לעמוד רכבים כדי להיות משווקים במדינה מסוימת. תקינה אירופית היא מכלול החוקים בנושא בטיחות, זיהום אוויר, יכולת למחזר חלקים מהרכב ועוד - אשר נדרשת כדי שהרכב ישווק באירופה.

 

לארה"ב יש תקינה משלה וכך גם לקנדה. ישראל פועלת לפי חוקי התקינה הקנדיים מכיוון שמכוניות שמשווקות בקנדה אמנם עומדות ברוב כללי התקינה האמריקאית, אבל מצוידות בשעוני מהירות שנקראים בקמ"ש במקום במיילים לשעה, ובמדי דלק המודדים בליטרים במקום בגאלונים.

  

לפי דיווחי מיצובישי, השוק העיקרי של החברה נמצא במזרח הרחוק, שם צפויה מיצובישי להתמקד בשיווק מסחריות, טנדרים ורכבי שטח. מיצובישי פעילה באירופה מ-1975 ובישראל משנת 1988.

 

מיצובישי עתידה להשיק בישראל ארבעה דגמים חדשים השנה. עיקר המיקוד של מיצובישי בעתיד בשוק הרכב האירופי צפוי להיות ברכבים נקיים, כלומר רכבים בעלי אמצעי הנעה חשמליים שונים.

x