ח"כ מיקי לוי למשרדי האוצר והתחבורה: "מדוע אין גריטה של מכוניות נוסעים"
יבואני הרכב ביקשו ממשרדי הממשלה להחיל מתווה גריטה שבמסגרתו בעלי רכב יקבלו מענק של 5,000 שקל עבור גריטת הרכב הישן - מחצית מהמדינה ומחצית מהם, אולם הנושא לא קודם בינתיים
הכנסת תצטרך לדון במהלך החודשים הקרובים בנושא גריטת הרכבים, שבפועל אינה קיימת כיום בישראל. כך עולה בעקבות שאילתה שהגיש ח"כ מיקי לוי (יש עתיד).
השאילתה של לוי הוגשה בשבוע שעבר לשר האוצר ישראל כץ, לשרת התחבורה מיר רגב ולשרה להגנת הסביבה גיל גמליאל.
"מאז שנת 2013 הופסקה גריטת כלי רכב, מצב שיש לו השפעה על איכות האוויר, על העומס בכבישים ועל החזרתם של כלי רכב פגומים ומסכמי חיים לכבישים", כתב לוי בשאילתה.
יצוין כי ישנה תוכנית גריטה, אך זו אינה מתייחסת למכוניות נוסעים מזהמות אלא למשאיות מזהמות. תוכנית למכוניות נוסעים מיושנות ומזהמות לא קיימת כרגע.
במהלך השבועות האחרונים עלה נושא הגריטה בדיונים מול משרד האוצר. נציגי יבואני הרכב פנו למשרדי הממשלה השונים בבקשה להחיל מתווה גריטה שבמסגרתו בעלי רכב יקבלו מענק בגובה 5,000 שקלים עבור גריטת הרכב הישן. זאת, במתווה בו מדינת ישראל תשתתף בחצי מהעלות ויבואני הרכב ישתתפו במחצית השנייה, בהנחה שהלקוח ירכוש רכב. מתווה זה לא אושר עד כה וגם לא עלה לדיון מתקדם.
יצוין כי באירופה הונהגו במהלך השבועות האחרונים מספר תכניות גריטה כדי להתניע מחדש את ענף הרכב.