מחקר: למרות השיפורים - רכבי כביש שטח מסוכנים יותר להולכי רגל ממכוניות רגילות
לפי ארגון הבטיחות של חברות הביטוח בארה"ב, במהירויות גבוהות של מעל 64 קמ"ש, כל הולכי הרגל שנפגעו מרכבי שטח נהרגו, לעומת 54% בתאונות עם מכוניות רגילות
הולכי רגל שייפגעו על ידי רכב שטח או רכב כביש שטח יסבלו מפציעות קטלניות יותר מהולכי רגל שייפגעו ממכונית נוסעים רגילה. כך עולה ממחקר שמפרסם ה IIHS, ארגון הבטיחות של חברות הביטוח בארה"ב.
- הפתעה: מרצדס הכריזה על רכב שטח חשמלי
- הלמ"ס: ירידה של 20% במספר ההרוגים בכבישים ברבעון הראשון
- הקטל בכבישים אינו גזירת גורל
לטענת יצרני הרכב, רכבי הכביש שטח נהפכו לבטוחים יותר, הודות לאמצעי בטיחות כדוגמת מכסי מנוע שמקטינים את הסיכוי ל"קריסה" של הולך רגל בעת פגיעה. ואולם ממצאי ה IIHS מראים כי עדיין, הפגיעות ממכונית נוסעים בעלת מכסה מנוע נמוך יהיו קלות יותר לעומת הפגיעות מרכב כביש שטח בעל מכסה מנוע גבוה.
ממצאי ה IIHS מבוססים על ניתוח מידע שהתקבל מתאונות דרכים באזור מישיגן. בתאונות שהתרחשו במהירות יחסית נמוכה של עד כ-30 קמ"ש, הפציעות של הולכי הרגל היו חמורות יותר בעת פגיעה על ידי רכב שטח או רכב כביש שטח. במהירויות גבוהות יותר, 30-63 קמ"ש 30% מהפגיעות של רכבי שטח וכביש שטח בהולכי רגל, הסתיימו במוות. שיעור מקרי המוות במהירויות אלה במכוניות רגילות עמד על 23%.
במהירויות של 64 קמ"ש ומעלה מראים נתוני ה-IIHS כי כל הולכי הרגל שהיו מעורבים בתאונות עם רכב שטח או רכב כביש שטח לא שרדו. לעומת זאת, 54% מהמעורבים בתאונות דרכים עם מכוניות נוסעים רגילות שנסעו במהירויות אלה נהרגו.
לפי נתוני ה IIHS, אחת הסיבות לשיעור הפציעות וההרג הגבוה יחסית בתאונות בין רכב שטח או כביש שטח להולכי רגל, היא הפגיעה באזור האגן, אשר גורמת להולך הרגל ליפול תחת הרכב או לסירוגין להיחבט בעוצמה במכסה המנוע.