דור אלון ופז יספקו סולר לרכבת ישראל בחצי מיליארד שקל
החוזה נחתם לשנתיים, עם אופציה להארכה בשלוש שנים נוספות; פז תספק סולר לתנועת הרכבות במקטעים הדרומיים, ואילו דור אלון - עבור המקטעים הצפוניים
חברות דור אלון ופז יספקו לרכבת ישראל סולר להנעת הרכבות לתקופה של כ-24 חודש. כך לפי דיווח החברה לבורסה. ההתקשרות בין הצדדים עשויה לזכות בהארכה של עוד 36 חודש, וזאת בהסכמת הצדדים. היקף המכרז לשנתיים הראשונות נאמד על ידי רכבת ישראל בכחצי מיליארד שקל.
- רכבת ישראל תשלם עוד חצי מיליארד שקל כדי להאיץ את פרויקט החשמול
- רכבת ישראל עברה לרווח של 50.6 מיליון שקל ב-2019
- מת"א לירושלים ב-34 דקות: רכבת ישראל השלימה נסיעה ראשונה בקו החשמלי
עד לפני כשש שנים פז שימשה כספק יחיד של הרכבת, ועם סיום ההתקשרות החברה יצאה למכרז חדש עם כוונה לפיצול בין הספקים.
פז תספק סולר לתנועת הרכבות במקטעים הדרומיים, ואילו דור אלון - עבור המקטעים הצפוניים.
המקטע המרכזי של הרכבת כבר מופעל באמצעות חשמל - לאחרונה הושלם חיבור מרכז תל אביב עם ירושלים. עם זאת הרכבת עדיין לא חזרה לפעול, בשל החשש מהתפשטות נגיף הקורונה.