הייתה קורונה? מכירות האופנועים והקטנועים חזרו לרמה שלפני המגפה
במאי השנה נמכרו כמעט 1,700 כלי רכב דו גלגלי, בדיוק כמו במאי אשתקד. נרשמו ביקושים מצד קהל חדש שהחזיר רכב ליסינג, או מכר את הרכב השני במשפחה
שוק הרכב הדו גלגלי התאושש מהר מהקורונה: בחודש מאי 2020 עלו לכבישי ישראל כ-1,700 אופנועים וקטנועים חדשים, כמו במאי 2019. זאת בניגוד לשוק הרכב, שלפי ההערכות ירשום במאי ירידה של 55% לעומת המסירות בחודש המקביל אשתקד, ויסתכם בכ-10,000 מכוניות חדשות. כך ירד יחס המכירות בין המכוניות לאופנועים ל-1:6 לטובת המכוניות, לעומת יחס של כ-1:20 שנרשם בשנים האחרונות.
- זו יצרנית הרכב הראשונה שעלולה לקרוס בגלל הקורונה
- יבואנית שברולט תתחיל לייבא קטנועים חשמליים
- יבואנית סאן יאנג תשיק ב–2020 בישראל את הקטנוע החשמלי של גוגורו הטיוואנית
בחישוב שנתי השוק הדו גלגלי מציג ירידה של כ-5%, עם 7,000 כלים מתחילת השנה, לעומת 7,350 כלים בחמשת החודשים הראשונים של השנה שעברה. בשוק המכוניות, לעומת זאת, עומדת הירידה במסירות השנה על כ-36%.
הקורונה האיצה את ההצטיידות בקטנועים למשלוחים, הן בידי עסקי מזון והן בידי חברות שליחויות ושליחים פרטיים בתחומים אחרים. במקביל מדווחים באולמות התצוגה, נראים גם לקוחות חדשים, שהחזיקו ברישיון לדו גלגלי אך בשנים האחרונות נסעו במכונית. מדובר במי שהחזירו את רכב הליסינג למעסיק, או מכרו את הרכב השני בבית, ועוברים לדו גלגלי כדי להקטין הוצאות.
גם חזרת עומסי התנועה גרמה לחלק מהרוכשים לעבור לדו גלגלי, וחלקם רכשו כלי מחשש לנסיעה בתחבורה הציבורית הצפופה, והחשופה יותר להדבקה קורונה.
סאן יאנג הייתה המותג בנמכר ביותר מתחילת השנה (1,794 קטנועים) וגם במאי (527). שנייה מדורגת ימאהה, עם 1,289 ו-328 כלים, בהתאמה. במקום השלישי נמצאת קימקו, שמסרה 1,231 כלים מתחילת השנה, ו-252 במהלך מאי. הונדה רביעית, עם 612 כלים השנה ו-137 במאי וקוואסקי חמישית, עם 371 כלים מתחילת השנה ו-96 במאי.