בלעדי
הקורונה עדיין כאן: רק כ־10,000 מכוניות נמסרו בחודש מאי
מדובר בחודש שלישי ברציפות של ירידה במסירות, אך גידול של פי 4 לעומת המסירות בחודש אפריל; יונדאי ראשונה עם כ־2,000 מסירות, ואחריה קיה עם כ־1,200 וטויוטה עם כ־1,000
הקורונה ממשיכה להכות במכירות הרכב בישראל: במאי נמסרו בארץ כ־10,000 מכוניות חדשות בלבד, ירידה של כ־55% לעומת מאי 2019. עם זאת, מדובר בגידול של כמעט פי 4 לעומת מספר המסירות באפריל, שהסתיים עם 2,562 מסירות, ששיקפו ירידה של 88% לעומת החודש המקביל.
- ניסאן משנה אסטרטגיה: תצמצם נוכחות - ותתמקד בשוקי מפתח
- בהשפעת הקורונה: צניחה של כ-76% במכירת מכוניות באירופה באפריל
- משבר הקורונה לא הצליח לעצור את ענף היבוא המקביל
לפי נתוני משרד התחבורה, צפויה יונדאי לשמור על המקום הראשון, עם כ־2,000 מסירות, לפני קיה עם כ־1,200 וטויוטה עם כ־1,000. באפריל סיימה טויוטה ראשונה עם 650 מסירות לפני קיה עם 470 ויונדאי עם 101 בלבד.
מדובר בחודש שלישי רצוף של ירידה במסירות, לאחר שגם במארס נרשמה ירידה בשיעור של 38%. הירידות מחקו את העלייה המצטברת שנרשמה במסירות הרכב בחודשיים הראשונים של השנה, בשיעור של 5.7%. בין ינואר למאי 2019 נמסרו 136,000 מכוניות חדשות, והשנה יימסרו באותה תקופה כ־100,000 בלבד, ירידה של 27%.
עם זאת, היבואנים מגלים אופטימיות זהירה. תנועת הקונים באולמות בשבועיים האחרונים הייתה לעתים גבוהה מלפני המשבר. כך גם קצב ההזמנות, שיתבטא במסירות יוני.
היבואנים חזרו להשיק דגמים חדשים, כשהחודש נוספו לאולמות דגמים כמו יונדאי וניו וקונה היברידית, ואתמול השיקה פורד דגמים נוספים של הפוקוס החדשה, כולל סדאן (4 דלתות), עם מנוע 1,000 סמ"ק טורבו בנזין וגיר אוטומטי 8 הילוכים, ב־130 אלף שקל (מחיר השקה: 126 אלף שקל), והאצ'בק 5 דלתות בגימור ספורטיבי ST ליין, עם מנוע 1.5 ליטר 182 כ"ס, במחיר זהה.
מתחילת מאי החזירו יבואני הרכב את רוב העובדים שהוצאו לחל"תים מאז מארס. עם זאת, חלק מהיבואנים המשיכו להעסיק כרגיל את עובדיהם, או שהוציאו אותם לחופשות בתשלום. בין אלה שהמשיכו לשלם את משכורות העובדים גם כאשר אולמות התצוגה ומתקני המסירה נסגרו, היו כלמוביל יבואנית יונדאי, מיצובישי ומרצדס, טלקאר יבואנית קיה וסאניונג, יוניון מוטורס יבואנית קבוצת טויוטה, צ'מפיון מוטורס יבואנית קבוצת פולקסווגן, ודלק מוטורס יבואנית מאזדה, פורד ו-BMW.
היבואנים ממתינים למועד הצגת תמריצים לציבור לעידוד רכישת מכוניות, כמו תוכנית גריטה שתאפשר לקבל עד חמשת אלפים שקל על המכונית הישנה. כן הוצגו תוכניות שיאפשרו הוצאת מכוניות מהארץ תמורת זיכוי לרכישת מכונית חדשה.