לעבודה יומית או לייעוץ אונליין - שתי אפליקציות חדשות לעובדים בזמן הקורונה
אפליקציית השמה לעבודה יומית מציגה בפני מחפשי עבודה מזדמנים עבודות מטעם מעסיקים שזקוקים לתגבור מיידי לעסק; פלטפורמה חדשה ליועצים מאפשרת להם לתת שירותי ייעוץ מקוונים, ולבצע גבייה ותשלום במערכת אחת
החזרה לשיגרה אמנם מתחילה אבל מיליון המובטלים החדשים, ועצמאים שאיבדו את פרנסתם בעקבות משבר הקורונה מחפשים בימים אלה הכנסה כדי לספק את צרכי היומיום. בנוסף, עם החזרה לשיגרה מומחים ויועצים שהפסיקו לעבוד בתקופה האחרונה ייצטרכו להתרגל לתת את שירותיהם באופן וירטואלי. שתי חברות ישראליות פיתחו אפליקציות שנועדו להתמודד עם שיגרת העבודה החדשה בצל הקורונה.
- 100 אלף מובטלים לא קיבלו תשלום או תשובה לפנייתם
- הכוח עובר למעסיקים: כיצד ייראה שוק העבודה אחרי הקורונה
- פי 2 יותר וידאו – השינוי בהרגלי העבודה בעקבות הקורונה
חברת הסטארט-אפ Nano השיקה אפליקציית השמה לעבודה יומית שמציגה בפני מחפשי עבודה מזדמנים הזדמנויות של עבודה יומית מטעם מעסיקים שזקוקים לתגבורת מיידית לעסק. זה עובד כך: מחפשי העבודה נרשמים ומוסרים פרטים אישיים בסיסיים (גיל, כתובת, העדפות תעסוקה, טווח גיאוגרפי) ואילו המעסיקים מציגים הזדמנויות תעסוקה שכל אחת מהן כוללת את שם החברה, סוג העבודה (מכירות, שמירה, מטבח, אדמיניסטרציה, ניקיון) מרחק ממקום המגורים של מחפש העבודה, שעות העבודה המבוקשות והשכר שישולם באותו היום. החברה גובה תשלום של 25 שקלים מהמעסיקים בתום יום העבודה והעובדים לא משלמים על ההשמה.
האלגוריתם של המערכת מבצע התאמה בין הפרופילים וההעדפות של מחפשי העבודה ובין ההזדמנויות שהמעסיקים מציגים. מרגע שמחפש עבודה נרשם לאחת ההצעות, היא יורדת מהאפליקציה. המעסיקים מתחייבים לשלם לעובדים בסוף היום שבו העסיקו את העובד/ת.
האפליקציה מבצעת באופן אוטומטי את תהליך ההתקשרות בין המעסיק לבין העובד כולל חוזה העסקה יומי וטופס 101 אוטומטי ומאפשרת כניסה מידית לעבודה והעברת תשלום עוד באותו היום לחשבון הבנק של המועסק.
"שוק העבודה משתנה לנגד עינינו במהירות מסחררת ולצד האבטלה הגואה נוצרות באמצעות הטכנולוגיה הזדמנויות תעסוקה חדשות שמסייעות לרבים. עתה, לאחר תקופת ההרצה, כבר רשומים במערכת יותר מ-250 מעסיקים מתחומים שונים ומאות מחפשי עבודה", אומר אסף בן שטרית, מנכ"ל Nano שייסד את החברה ב-2019 יחד עם עומרי וישניצקי, סמנכ"ל השיווק, מאור שטרית, מנהל מכירות ויו"ר החברה איש העסקים, בנצי סאו, מ"מ מפכ"ל המשטרה עד 2016.
"עסקים רבים מתמודדים עם התופעה של העדרויות לא מתוכננות ופתאומיות של עובדים שמחייבת מילוי מקום בהתראה קצרה - שכן העדרות ממשמרת של מלצר, נהג או עובד מטבח עלולה לשבש את הפעילות העסקית באותו היום. האפליקציה תאפשר להם לגייס עובד/ת למשמרת אחת, ללא כל סיכון או התחייבות להמשך העסקה. מצד שני, היא פותחת הזדמנויות חדשות לסטודנטים, חיילים בחופשה, פנסיונרים או בעלי משרות שיכולים להשלים הכנסה בהחלטה של רגע וללא כל התחייבות", אומר עומרי וישניצקי, סמנכ"ל השיווק של החברה.
פלטפורמת ייעוץ אונליין
אפליקציה אחרת נועדה לאפשר ליועצים להעניק ייעוץ אונליין כדי להתמודד עם השינויים וההגבלות עקב הקורונה כדי שיוכלו להמשיך לעבוד. HeyExpert היא אפליקציה חדשה למתן שירותי ייעוץ מקוונים המאפשרת גם גבייה ותשלום במערכת אחת. התקשורת מתבצעת באמצעות מערכת צ'אטים המאפשרת למומחים לשמור על קשר רציף עם הלקוחות, ללא פגישה פיזית, תוך הקפדה על מגבלות הריחוק החברתי שילוו אותנו בחודשים הקרובים.
הפלטפורמה HeyExpert הושקה על ידי חברת קסמבה, חברת בת של לייבפרסון על מנת לתת פתרון לכל אותם בעלי עסקים ואנשי מקצוע שאיבדו את מקור פרנסתם לאור המגבלות החברתיות. אחת הבעיות של יועצים בעת האחרונה הייתה שחברות הקפיאו או ביטלו ייעוצים חיצוניים אך עם התחלת החזרת לשיגרה ייעוצים אלה צפויים לחזור בהדרגה. מלבד שיקולים כלכליים המצב הקיים הביא לקוחות להדיר עצמם ממפגשים פיזיים, ונותני שירות שונים נאלצים למצוא דרכים חדשות לתקשר עם הלקוחות שלהם ולייצר לעצמם רצף של עבודה והכנסה שוטפת. האפליקציה עובדת על בסיס חלוקת רווחים, כלומר הפלטפורמה גוזרת עמלה של 20% מכל ייעוץ ללקוח חדש שמגיע מהמאגר וכך המטרה של שני הצדדים היא להגדיל את מספר הלקוחות.
הפלטפורמה מאפשרת ליועצים לתרגם את הנוכחות המקצועית שלהם ברשתות החברתיות, כמו גם את רשימות התפוצה הישנות שלהם - להכנסה נוספת. HeyExpert מספקת כלים להעברת לקוחות פוטנציאליים מרשימות התפוצה הקיימות או מפלטפורמות קיימות (כמו עמודי פייסבוק ואינסטגרם), אל הפלטפורמה החדשה - דרכה יתבצעו הייעוץ והתשלום.
מבחר אנשי השירות אשר יכולים להטמיע את הפלטפורמה הוא רב ומגוון ויכול לנוע בין מתן ייעוץ פרקטי דוגמת יועצי משכנתאות, רואי חשבון או סוכני ביטוח, לבין מקצועות הרוח לחיזוק ותמיכה בתקופה מאתגרת זו כמו פסיכולוגים, עובדים סוציאליים או אפילו מורים לנגינה ופעילות לשעות הפנאי.
החברה הייתה צפוייה להשיק את הפלטפורמה הגלובלית רק בהמשך השנה אך האיצה את הפיתוח והשיקה אותה בישראל לפני שאר העולם לאור המשבר. "עשינו מאמצים רבים כדי לסיים את פיתוחה ולהשיק את הפלטפורמה מוקדם ככל האפשר, במטרה לתת מענה לאנשי המקצוע. התקופה הנוכחית מחייבת את כולנו להסתגל למתן שירות מרחוק, אולם אני מאמין שאנו עדים לשינוי מבני בעולמות השירות שיישאר איתנו לתמיד. אנשי המקצוע שיעשו שימוש בפלטפורמה יוכלו לא רק לייצר הכנסה בתקופה מאתגרת זו, אלא גם להגדיל את קהל לקוחותיהם ואת איכות הקשר איתם לאחר סיומה", אומר לירן שפיטלניק, מנכ״ל קסמבה וחבר הנהלה בחברת לייבפרסון.