$
פרסום ושיווק

חוזרים לשגרה: מהיום שוב חובה לסמן מחירים על מוצרי המזון

הרשות להגנת הצרכן ביטלה את ההקלה לקמעונאים והנחתה את חוקריה לשוב ולאכוף את החוק לעניין סימון מחירים. ביטול ההקלה מצטרף לביטול ההקלה בנוגע לקבלת בקבוקי משקה החייבים בפקדון

נורית קדוש 09:5610.05.20

החזרה לשגרה, מובילה לביטול הקלות לקמעונאים שיאלצו היום (א') לשוב לסמן מחירים על גבי אריזות המוצרים. זאת, לאחר שהרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן החליטה לבטל את הקלה לקמעונאים באופן סימון המחירים של המזון ומוצרי ה"קורונה" והנחתה את חוקריה לשוב ולאכוף את הוראת החוק לעניין סימון מחירים בעוד שבוע.

 

 

 

ביטול ההקלה, מצטרף לביטול הקלה נוספת, שהעניק המשרד להגנת הסביבה בנוגעלקבלת בקבוקי משקה החייבים בפקדון. 

 

 

 צילום: דנה קופל

 

עו"ד מיכאל אטלן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן כי "עם התחלת 'שגרת הקורונה' אין עוד צורך בהקלה שניתנה לצורך ההתמודדות עם המצב שנכפה על כולנו. בשל הרגיעה בתחלופת המוצרים על המדפים בחנויות החלטתי לחזור לשגרת האכיפה של הצגת מחיר על גבי כל מוצר. נמשיך לשמור את האצבע על הדופק על מנת להקל על הצרכנים והעוסקים כאחד בהתמודדות המשותפת עם המצב הנוכחי".

 

 

סימון מחירים סימון מחירים צילום: ייריב כץ

 

בשבוע שעבר, העלתה בדיקת כלכליסט כי למרות שהמשק חוזר לשגרה כמעט מלאה, נמשכות ההקלות שנתנו בתקופת שיא משבר הקורונה לעסקים. ברקע ההקלות,

ההסתערות על חנויות המזון שנרשמה בשבוע השני של חודש מרץ. הנסיון להצטייד במוצרים, לקראת הסגר שנרשם בהמשך, הוביל לזינוק של עשרות אחוזים בביקוש למוצרי יסוד ולמוצרי היגיינה וחיטוי, העמיד את רשתות השיווק מול אתגר חדש, עימו התקשו להתמודד.

 

על רקע הביקושים החריגים למזון בחנויות הפיזיות ובאתרי האונליין, פנו רשתות השיווק לרגולטורים, בבקשה להקל עליהן במגוון נושאים. הקלות רבות ניתנו, אולם חלקן לא הוגבלו בזמן מוחלט ונקבע כי יחולו "כל עוד מגפת הקורונה עומדת בעינה". כיוון שאין צפי למיגור הקורונה בעתיד הנראה לעין, בעוד הביקוש למזון ירד לרמות דומות לאלו שנרשמו לפני שיא המשבר, עלה החשש כי מדובר בדרך להכשיר שינוי קבוע.

x