אפקט הקורונה: יצרן רכב מערבי ראשון מצמצם את פעילותו בסין
רנו הצרפתית הודיעה על נסיגה משמעותית משוק הרכב בסין. החברה תעביר את אחזקותיה לשותפה הסינית דונגפנג וזו תחדל מיצור ושיווק של מכוניות הנושאות את סמל רנו. הדגמים הבודדים שרנו תמשיך לשווק בשוק הסיני יהיו קומץ של דגמים מסחריים וחשמליים
אחרי שנים רבות, במהלכן חיזרו יצרני הרכב המערביים אחרי שוק הרכב הסיני, המתחרה מול השוק האמריקאי על התואר "שוק הרכב הגדול בעולם", יצרנית רכב מערבית ראשונה - רנו הצרפתית, מודיעה על נסיגה משמעותית משוק הרכב הסיני. בניגוד למדינות כדוגמת תאילנד או הודו, בהן יצרני הרכב המערביים מייצרים מכוניות אך עושים זאת במפעלים בבעלותם, בסין הממשל חייב עד לאחרונה כל גוף מערבי להקים את מפעליו בשיתוף שווה בשווה עם חברה מקומית.
- ייעוד חדש לחניוני נתב"ג הנטושים: מגרשי איחסון למכוניות חדשות
- הקסם של טסלה: שיטת המכירות של היצרנית מוכיחה את עצמה בקורונה
כך קמו מספר גדול של שותפויות - החל ברנו דונגפנג וכלה בפיג'ו BYD. ואולם, כעת, במסגרת רה ארגון שמבצעת רנו מודיעה היצרנית הצרפתית כי תחדל משיווק רוב דגמיה בסין. הדגמים הבודדים שרנו תמשיך לשווק בשוק הסיני יהיו קומץ של דגמים מסחריים וחשמליים. בדומה לשוק הרכב הישראלי, גם בסין רנו משווקת את הקאדג'אר, הקפצ'וק והקולאוס, שמיוצרות במפעלי החברה במחוז בו אותרה לראשונה בתפרצות הקורונה - מחוז ווהאן.
לפי הודעתה הרשמית של רנו, רנו תעביר את אחזקותיה ביצרנית המקומית דונגפנג-רנו לשותפה הסינית דונגפנג וזו תחדל מיצור ושיווק של מכוניות הנושאות את סמל רנו. הרכבים החשמליים והמסחריים של רנו אינם מיוצרים על ידי רנו דונגפנג, אלא על ידי שותפויות אחרות עם יצרניות סיניות - רנו בריליאנס ג'ינביי המייצרת את הדגמים המסחריים - ורנו ג'יאנגלינג המייצרת את הדגמים החשמליים.
לפי נתוני רנו, היצרנית מסרה כ-180 אלף מכוניות בשנת 2019 - ירידה של 17% ביחס לשנת 2018. מדובר בהיקף מסירות נמוך משמעותית מן היעדים המקוריים שהציבה רנו לשוק הרכב הסיני - של כ-800 אלף עד מיליון מכירות בשנה - נכון לשנת 2020. כעת, עם בלימת הקורונה, הירידה הצפויה במכירות והמאבק על הקונים שיתרחש בסין בשנים הקרובות, שידרוש מרנו השקעה ניכרת של משאבים, המשך פעילות החברה בשוק הסיני אינו משתלם.