$
חדשות טכנולוגיה

בלעדי לכלכליסט

יאנגו מסתערת על הנהגים של גט

חברת המוניות הרוסית משנה גישה ותציע בקרוב חיבור ישיר לנהגים עצמאיים, ללא תיווך של תחנות מוניות. בכך מגדילה יאנגו את התחרות מול אפליקציית גט הפופולארית, בעלת פריסה גדולה יותר ברחבי הארץ

מאיר אורבך 11:4512.03.20

חברת יאנגו, חברה־בת של Yandex Taxi הרוסית, תציע לנהגים חיבור ישיר אליה, כך נודע היום (ה') לכלכליסט. עד כה החברה עבדה עם הנהגים רק באמצעות תחנות המוניות שאיתן היא פועלת אבל כעת החליטה החברה על שינוי מהותי ותציע לכל הנהגים העצמאיים, שאינם קשורים לתחנות מוניות, לעבוד ישירות מולה. אחת הסיבות שבכירי יאנגו מציינים שהביאו למהלך הוא חוסר שביעות הרצון של יאנגו ממספר תחנות איתן עבדה החברה. חוסר שביעות הרצון, לדברי אותם בכירים, נובע מעמלות גבוהות שביקשו התחנות מהנהגים מעבר לעמלה המקובלת.

בשיחה עם כלכליסט מאשר אראם סרגסיאן את השינוי ומסביר שהחברה הבינה שנושא זה היה מכשול רציני מאוד עבור החברה. "הרבה נהגים עצמאים שרצו להתחבר אלינו לא יכלו בין אם הם עובדים עם החברה המתחרה (גט ) ובין אם הם לא עובדים עם אף תחנה. המסלול הישיר יאפשר להם לעבוד ישירות מולנו עם אותן עמלות ואותו שיטות כמו תחנה. לנהגים שעובדים עם התחנות עדיף להמשיך דרך התחנה כדי לא להפסיד את הקשר איתה. כל נהג שעד עתה שקל לעבור או רק לצרף את העבודה איתנו יוכל לעשות זאת מעתה בקלות רבה".

 

אראם סרגסיאן. יאנגו אראם סרגסיאן. יאנגו צילום: TROYANKER

 

כאשר נשאל אראם על השפעת נגיף הקורונה הסביר שבמוסקווה אין את אותה תחושת פניקה כמו שהוא רואה במקומות אחרים בעולם אבל החברות והממשלות עובדות בהפצת תדרוכים למניעת הדבקה. "בציבור הרחב אין הרבה פניקה, אין ריצה לחנויות לקנות מוצרים. ברמת ממשלה והתעשיה מלמדים איך להתנהג. נראה שזה תחת שליטה".

 

החברה תדרכה את נהגיה בישראל על עבודה תחת נגיף הקורונה ולדברי אראם הם עובדים מול כל הנהגים אישית ועונים לכל בעיה שמתעוררת בנושא. "אנחנו רואים שפחות אנשים רוצים לנסוע בתחבורה ציבורית ובוחרים במוניות מחשש להידבק. כך זה ברוב המקומות שאנחנו פעילים בהם. אמנם נפגענו קצת מהעובדה שפחות אנשים נוסעים לשדה התעופה אבל זו עדיין פגיעה שולית".

 

מונית יאנגו מונית יאנגו צילום: אלירן אביטל

 

חברת יאנגו נכנסה לשוק בישראל לפני כ-16 חודשים עם הבטחה גדולה להיות המתחרה של גט ששולטת בשוק. אראם אומר שלמרות התחושות שהחברה לא מצליחה בישראל כמו שקיוותה הם מאוד מרוצים. בשבוע שעבר הודיע מנכ"ל החברה בישראל, יניב אלפי, על פרישתו. אראם התייחס לעזיבה: "יניב אלפי יניב בחר לעזוב, אין לזה קשר לביצועים של החברה אלא לצרכיו האישיים. אני מאמין שתוך חודש נמצא לו מחליף".

 

אחד החוסרים הגדולים של החברה בישראל היא בעית הפריסה שלה. החברה לא מכסה כיום את כל ישראל אך אראם הבהיר שההתרחבות עוד תגיע. "באופן עקרוני אנחנו דווקא מרוצים ממספר המוניות שלנו בארץ. אנו אמנם פועלים רק במספר אזורים בישראל כשגט מכסה יותר ערים מאיתנו, אך אנו עוד נתרחב לערים נוספות והנתון הזה ישתנה משמעותית".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x