רנו מוותרת על סוכנויות בצרפת: תשים דגש על מכירה אינטרנטית
החברה פרסמה את תוכניותה עד 2024, במסגרתן היא תמכור השנה כ-10 סוכנויות באזור פריז, מהלך שצפוי לצמצם את הוצאותיה ב-2 מיליארד יורו: במקביל, הודיעה רנו על השקת שירות שיתוף רכב חשמלי בפריז, שייקרא ZITY
המעבר לקניות אינטרנטיות והשימוש הגובר ברכב שיתופי גורמים לרנו העולמית לצמצם סוכנויות. לפי מסמך רשמי שפרסמה החברה, המפרט את תוכניותיה עד 2024, היא תמכור חלק מהסוכנויות שבבעלותה בצרפת לקראת מעבר למכירות אונליין.
- מה שצריך בשביל הטבת מס: רנו משיקה את מגאן בגרסת כלאיים חשמלית
- רנו הודיעה על השקת שירותי שאטל אוטונומי בפריז עד 2024
- כך פוגע הנגיף הסיני בתעשיית הרכב העולמית
לפי רנו, סגירת הסוכנויות והמעבר למכירות באינטרנט צפויים לצמצם את הוצאות החברה בהיקף של כשני מיליארד יורו. במסגרת זו נערכת רנו למכירה של עשר סוכנויות באזור פריז עוד השנה - ומדגישה כי עובדי רנו לא יפוטרו, אלא יעברו לידי הזכיין שיקנה את הסוכנויות.
רנו מחזיקה בסך הכול ב-94 סוכנויות בבעלותה בצרפת, נתון שאינו כולל סוכנויות שאינן בבעלות רנו אלא בידי זכיינים פרטיים. רנו עצמה מחזיקה ב-275 סוכנויות בבעלותה באירופה כולה. רנו עצמה פרסמה את תוצאות 2019 בחודש שעבר.
לפי דוח"ות רנו, החברה מכרה 3.75 מיליון מכוניות אשתקד – ירידה של 3.4% ביחס ל-3.88 מיליון מכוניות בשנת 2018. בשנה שעברה רשמה רנו הכנסות בגובה למעלה מ-55 מיליארד יורו – זאת ביחס ללמעלה מ-57 מיליארד יורו בשנת 2018. בשנה שעברה רשמה רנו רווח תפעולי בגובה 2.66 מיליארד יורו – ביחס ל-3.61 מיליארד יורו בשנת 2018. לפי הדו"ח השנתי של רנו, צרפת נותרה השוק הגדול ביותר של היצרנית הצרפתית עם 698,723 מסירות בשנה שעברה – ירידה של 0.3% ביחס לשנת 2018.
רוסיה היא השוק השני בגודלו בעולם עבור רנו – שמסרה אשתקד 508,647 מכוניות – עליה של 1.4% ביחס לשנת 2018 ואילו גרמניה היא השוק השלישי בגודלו – עם 247,155 מסירות, ללא שינוי ביחס לשנת 2018.
במקביל לצמצום הסוכנויות, רנו עצמה מגדילה אחיזה בשוק הרכב השיתופי – בשבוע שעבר הודיעה היצרנית על השקת שרות שיתוף רכב חשמלי בפריז. השרות, שנקרא ZITY יאפשר לפריזאים להשתמש כבר מהחודש הנוכחי באחת מ-500 מכוניות רנו חשמליות שיתופיות, שיוזמנו להשכרה לפרקי זמן קצרים באמצעות אפליקציה.