ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

WeTechBerlin

להנדס מחדש את התחבורה הציבורית באמצעות שאטל גמיש

ואלרי וון דר טאן, מנכ"לית VIA VAN השייכת לחברת ויה, התייחסה בוועידת WeTech Berlin של כלכליסט למגבלות התחבורה הציבורית ביחס לרכב פרטי ומציעה פתרון שכבר פועל בברלין

סופי שולמן 13:1928.02.20

 


 

"רבים מכם מכירים את מראה הפקקים - זו בעיה גלובלית שרק מחמירה ככל שיותר אנשים עוברים לעיר. אחד הפתרונות הפשוטים הוא להכניס יותר אנשים לאותו כלי רכב. זה מה שתחבורה ציבורית עושה עשורים רבים, אבל אי אפשר להזמין אותה הביתה. פחות ופחות אנשים משתמשים בה", כך אמרה ואלרי וון דר טאן, מנכ"לית VIA VAN השייכת לחברת ויה בוועידת WeTech Berlin של כלכליסט, "אפילו בעיר כמו ברלין שיש בה תשתית טובה של תחבורה ציבורית רק 27% מהתושבים מתניידים באמצעותה. אחת הסיבות לכך היא שהתחבורה הציבורית לא התפתחה על פני שנים, ומדובר עדיין קווים קבועים וקשיחים לגמרי עם לוח זמנים קבוע. לכן חלק מהנסיעות בעיר לא נוחות כי צריך לקחת כמה קווי רכבת תחתית או לשלב אוטובוס. בסופו של דבר לעתים קרובות אפליקציות התחבורה מראות כי ברכב פרטי אותה הנסיעה תיקח חצי מהזמן מאשר בתחבורה הציבורית".

 

 

 

לדבריה, "השאלה המרכזית שלנו הייתה איך להנדס מחדש את התחבורה הציבורית באמצעות טכנולוגיה? מה אם האוטובוס היה מתאים את עצמו אליך? הפתרון של ויה הוא שאטל גמיש שאוסף אנשים בכל מקום שבו הם נמצאים ומוריד אותם ביעד ולוקח כמה אנשים בו זמנית, כלומר הנסיעות הן שיתופיות. הטכנולוגיה מאחורי המוצר מאוד מורכבת משום שקשה לחשב מסלול ממספר נקודות איסוף למספר נקודות הורדה שהן מעין תחנות אוטובוס ווירטואליות".

 

וון דר טאן וון דר טאן צילום: אוראל כהן

 

 

וון דר טאן הציגה מספר נתונים אודות ויה, חברה שהוקמה ב-2012 על ידי היזמים הישראלים אורן שובל ודניאל רמות שמשמש גם כמנכ"ל החברה. מטה ויה נמצא בניו יורק, אבל היא פועלת גם בישראל במסגרת שיתוף פעולה עם חברת האוטובוסים דן תחת המותג "באבל" של מיניבוסים שיתופים. VIAVAN היא חברה ששייכת לוויה והוקמה בשיתוף עם מרצדס בנץ ב-2017 במטרה להיכנס לשוק האירופי.

 

"הטכנולוגיה של ויה כבר מיושמת ברחבי העולם ומתבצעות 2.3 מיליון נסיעות בחודש ב-120 ערים מאוסטרליה ויפן ועד ארה"ב וגרמניה", אמרה וון דר טאן, "בברלין אנחנו עובדים באמצעות 150 מיניבוסים חשמליים במסגרת שיתוף פעולה עם חברת BVG. כל בן אדם שלישי באיזור השירות בברלין הוריד את האפליקציה וכבר בוצעו 1.5 מיליון נסיעות.. 84% מהנסיעות הן שיתופיות. 74% מהמשתמשים אומרים שהם יכולים לדמיין ויתור על הרכב הפרטי".

x