נגיף הקורונה
יש מרוויחים: דידי הסינית תמנף ביפן את הביקוש למשלוחי מזון
חברת הנסיעות תפעיל משלוחי מזון באחת המדינות הנגועות ביותר בקורונה. יצרנית הרכב ג'ילי משיקה אפליקציה לרכישה מהבית. במקביל נרשמת צניחה של 92% במכירת כלי רכב חדשים בסין
שירות הנסיעות השיתופיות הסיני דידי צ'ושינג החל לגייס עובדים באוסקה שביפן לקראת השקה של חטיבת משלוחי מזון במדינה שצפויה לאפריל. בחודש הבא החברה תתחיל לפעול גם בסידני, העיר המאוכלסת ביותר באוסטרליה.
- המשבר האיטלקי לא יגרום לאירופה לסגור גבולות
- עדכון קורונה מתפרון: המגיפה תוביל לרישום הפסד של מיליון דולר ב-2020
- בעקבות הקורונה: חברת יונדאי מעכבת אספקת מעליות
מהלכי ההתרחבות מגיעים על רקע ביקושים גוברים בשוק המקומי למשלוחי מזון בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, שאילצה מיליוני אזרחים להסתגר בבתיהם. בעיר ווהאן, שבה התפרץ לראשונה הווירוס, נאסרה כבר לפני חודש תנועת כלי רכב, אך דידי זכתה בהחרגה שמאפשרת לה להמשיך לספק מזון לתושבים הנצורים. יותר מ־1,300 מתושבי העיר התגייסו כנהגים מתנדבים למערך של דידי, שמספק משלוחים בחינם לצוותים הרפואיים במקום.
בשבוע שעבר הודיעה דידי כי תשקיע 100 מיליון יואן (14.3 מיליון דולר) בפרויקט שנועד להבטיח את שלום הנהגים והנוסעים בערים שבהן מתאפשרת תנועה חופשית. במסגרת הפרויקט הוצבו בבירה הסינית תשע תחנות חיטוי, ו־400 כלי רכב מטופלים בהן מדי יום. כמו כן, הוקמו 46 מוקדי התקנת מחיצות, שנועדו להפריד בין הנהגים ונוסעיהם.
שירותי הנסיעות השיתופיות של דידי זמינים ביפן כבר מ־2018, אז נכנסה למדינה בשיתוף פעולה עם תאגיד הענק המקומי סופטבנק, שהוא גם אחד מהמשקיעים הבולטים בחברה. באותה השנה רשמה דידי הפסדי שיא בגובה 1.6 מיליארד דולר. במרץ 2019 סופטבנק הזרימה לחברה סכום זהה וכחצי שנה מאוחר יותר סופטבנק חטפה מהלומה קשה בתור המשקיעה הגדולה ביותר בחברת חללי העבודה המשותפים WeWork, כשזו מחקה מערכה כמעט 5 מיליארד דולר.
כעת תוסיף דידי את שירותי משלוחי המזון שלה לשוק היפני, שעלולים להתגלות כנחוצים במיוחד. יפן היא המדינה השלישית בגודלה מבחינת מספר הנדבקים בקורונה מחוץ לסין, עם 160 מקרים ביותר מ־16 אזורי שיפוט. לאחר כינוס הקבינט היום, הודיע ראש ממשלת יפן אבה שינזו על תוכנית התגוננות וקרא לחברות לאפשר לעובדיהן לעבוד מהבית ולקיים פגישות מקוונות.
בתוך כך, איגוד יצרני הרכבים הסיניים הצביע על צניחה של 92% במכירות כלי הרכב החדשים במדינה במחצית הראשונה של פברואר. לאור זאת נדרשים היצרנים לפתרונות יצירתיים.
כך למשל, יצרנית הרכב המקומית ג'ילי, המחזיקה בין היתר במותג וולוו, השיקה שירות מכירות מקווון ואפליקציה ייעודית לרכישת רכבים מהבית. הלקוחות יכולים לבחור את הדגם ואת רמת האבזור הרצויה כמו גם לתאם נסיעת מבחן באמצעות נציג מכירות שיגיע עד הבית.
עם זאת, מומחים בענף הרכב טוענים כי יעילותו של השירות החדש מוטלת בספק, שכן הסינים נחשבים לשמרנים בכל הנוגע לקנייה של רכבים באינטרנט.