מול המכה של האונליין: מייסי'ס מפטרת 2,000 עובדים, סוגרת 125 סניפים
במסגרת תוכנית התייעלות אגרסיבית חדשה החליטה הרשת לסגור את המטה בסינסינטי ואת המרכז הטכנולוגי בסן פרנסיסקו – הצעדים יכללו קיצוץ של 10% בכוח האדם ושל 20% במספר הסניפים
המסחר באונליין ממשיך להכות בכמה מהמותגים החזקים בעולם: רשת מייסי'ס הודיעה אתמול בערב כי היא מתכוונת לסגור 125 סניפים בשלוש השנים הבאות במסגרת תוכנית התייעלות אגרסיבית חדשה שיוצאת לדרך בשבועות הקרובים.
- הצרות נערמות: הקריסה של פוראבר 21 עלולה להנחית מכה נוספת על סטארווד
- רשת הנעליים Payless סוגרת את כל החנויות בארה"ב
- "למפרט הבריח נכסים בשווי מיליארדים לפני קריסת סירס"
במסגרת התוכנית החדשה מבטלת מייסי'ס את המבנה הדואלי של המטות שלה וסוגרת את המטה שהקימה בשנות 90 בסינסינטי – מעתה כל פעילות ההנהלה תרוכז במטה החברה בניו יורק.
התוכנית תגרור קיצץ של 2,000 משרות, כ-15% מכוח העבודה של הרשת – כל העובדים המפוטרים יהיו מהמטה האמור שייסגר בסינסינטי ובמרכז הטכנולוגי של מייסי'ז בסן פרנסיסקו, שגם הוא ייסגר. לפי הערכות החברה, התוכנית תוביל לחיסכון של 1.5 מיליארד דולר בהוצאות עד לשנת 2022.
במייסי'ס מציינים כי התוכנית החדשה היא מחויבת המציאות, בין היתר לנוכח העובדה ש-20% מסניפיה אינם יכולים להיות רווחיים מול המעבר העקבי של הציבור האמריקאי לרכישות אונליין. מניית מייס'יס נפלה ב-36% ב-12 החודשים האחרונים, היא נסחרת בניו יורק בשווי של 5 מיליארד דולר.
המשבר המתמשך בענף הקמעונאות מול עוצמת המעבר לאונליין הוביל לסגירה מאסיבית של חנויות ברחבי ארה"ב, כולל של כמה מהמותגים המוכרים ביותר במדינה. בשנים האחרונות מובילה גם המתחרה ג'יי.סי פני מהלך של סגירת סניפים, ומולה מותגי ענק כמו טויס אר אס וסירס הודיעו כבר על פשיטת רגל. הביזנס אינסיידר דיווח בתחילת השנה כי בסיכום 2020 נסגרו מעל 9,300 חנויות בארה"ב.
"אנחנו מובילים את הארגון למהלך של שינוי מבני מהותי, שמכוון להוריד את העלויות שלנו, לקשר את הצוותים שלנו קרוב יותר ולהפחית ברמת העבודה הכפולה", אמר מנכ"ל הרשת ג'ף גאנט (Jeff Gennette). "השינויים שאנו מבצעים הם עמוקים והם צפויים להשפיע על כל תחום של העסק שלנו, אך הם הכרחיים. אני יודע שאנחנו נצא מהמעבר הזה חזקים יותר, להוטים יותר ומותאמים טוב יותר לתחרות בסביבה הקמעונאית הקיימת כיום", אמר עוד המנכ"ל.