בשורה לבואינג: קרקוע ה-737 מקס יכול להסתיים עד אמצע השנה
הדגם קורקע במרץ 2019 לאחר שתי תאונות קטלניות שבהן נהרגו 346 בני אדם. מנהל רשות התעופה הפדרלית בארה"ב מסר לחברה שהמטוסים יוכלו לחזור לפעילות אם לא יתגלו בעיות נוספות: "נבטיח שבואינג מנסה לפתור את כל הבעיות שהתגלו במטוסיה"
- עוד תקלה ב-737 מקס של בואינג: הפעם במערכת המחשבים של המטוס
- לראשונה זה יותר מ-30 שנה: מאזן שלילי של הזמנות לבואינג ב-2019
- "עוצב על ידי ליצנים": המיילים המביכים של עובדי בואינג על ה-737 מקס
דגם ה-737 מקס של בואינג מקורקע בכל העולם מאז מרץ 2019, לאחר שתי התרסקויות קטלניות שהתרחשו בתקופה של חמישה חודשים וגרמו למותם של 346 בני אדם. מנהל הרשות, סטיב דיקסון, אמר לבואינג שהוא עתיד להחזיר את הרישיון למטוסים לפני אמצע השנה אם לא יתגלו בעיות נוספות, כך לפי גורמים המעורבים בשיחות.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
מלבד תוכנת השליטה בטיסה שהתגלתה כסיבה לשתי ההתרסקויות הקטלניות, גילתה בואינג בעיות נוספות בדגם ה-737 מקס, בהן בעיה במרווח של חבילות החיווט של המטוס ושיבוש שהתגלה בתוכנת הניטור.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
"הרשות ממשיכה בתהליך מחושב ויסודי, ומרוצה מההתפתחויות שביצעה בואינג בשבועות האחרונים בדרך להשגת תוצאות חשובות", כך נמסר מה-FAA בהצהרה. "בטיחות היא בעדיפות עליונה, והרשות תמשיך לעבוד עם פקחי בטיחות אחרים על מנת להבטיח שבואינג מנסה לפתור את כל הבעיות שהתגלו במטוסיה".
עם הישמע החדשות, מניות בואינג נסגרו עם עלייה של 1.7% במסחר בניו יורק, במחיר של 323.05 דולר והביאו לקיצוץ בהפסדים השבועיים ל-0.3%. מניות בואינג צנחו בחדות בשלישי כשהחברה הודיעה שהיא מצפה מרגולטורים לאשר את המטוסים באמצע השנה.
בואינג הדיחה את המנכ"ל שלה, דניס מילנברג בחודש שעבר לאחר חיכוך עם רגולטורים. המנכ"ל לשעבר חזר ואמר כי הרגולטורים יחתמו על התוכנית לפני סוף 2019.