$
פרסום ושיווק

BBB תשקיע בפיתוח המבורגרים מודפסים

קבוצת BBB חוברת לסטארט־אפ SavorEat שמפתח המבורגרים צמחוניים בהדפסת תלת־ממד, ובהמשך תציע את המוצר ללקוחות. השאיפה: פיילוט בסניף תוך שנה וחצי

נווית זומר 07:2316.01.20

רשת מסעדות ההמבורגרים BBB חתמה הסכם לשיתוף פעולה עם SavorEat, סטארט־אפ ישראלי המפתח המבורגרים צמחוניים בהדפסה. הרשת מצטרפת לחברה בפיתוח המוצר, ובסופו הוא יוגש בבלעדיות לתקופה מסוימת בסניפי BBB. השאיפה היא לקיים פיילוט בסניף פעיל שיגיש את ההמבורגר המודפס בתוך שנה וחצי.

 

 

 

אילן פנחס, סמנכ"ל והשף הראשי של BBB, הצטרף לוועדה המייעצת של החברה ויסייע בפיתוח המוצר. בתום תקופת הפיתוח, בכל סניף ברשת תוצב מדפסת ייעודית שתוציא את המוצר מוכן להגשה, מה שיאפשר להגדיר את ההמבורגר כטבעוני, כי המדפסת מספקת סביבת ייצור והכנה נפרדת לחלוטין מזו המשמשת להכנת בשר.

 

סניף של BBB סניף של BBB צילום: דויד אלחדף

 

קבוצת BBB מנהלת בשיטת הזכיינות את רשתות ההמבורגרים BBB, מוזס ובורגרים, ומפעילה כ־100 מסעדות. SavorEat, שמבצעת כיום סבב גיוס הון שני של 10 מיליון שקל, מפתחת תחליפי בשר מהצומח שישווקו לשוק המסעדות. היא מפתחת גם יכולות לבשל, לצלות ולטגן את המוצרים, ולטענת החברה, יש להם מרקם ומבנה שדומים יותר להרכב ולנראות של בשר.

 

הטכנולוגיה פותחה באוניברסיטה העברית. במעבדות של פרופ' עודד שוסיוב ופרופ' עידו ברסלבסקי מהפקולטה לחקלאות פיתחו מדפסת שיכולה לקחת תאית מסיבים חדשניים שכבר פותחו, להוסיף טעמים, חלבון, שומן ועוד, ולהדפיס את המזון במתכון דיגיטלי. הפיתוח יאפשר לייצר מזון מותאם למשתמש, למשל בלי גלוטן וסוכר. לפי רחלי ויזמן, מייסדת משותפת והמנכ"לית, "זו הזדמנות להאיץ ולמקסם את הפיתוח, ולקדם את השאיפה לחדור לשוק המסעדות. נסתמך על הידע שצברה BBB – הן ביצירת המבורגרים, והן ברמה התפעולית של רשתות מזון".

 

BBB מציעה כיום אופציה צמחונית, המבורגרים של ביונד מיט האמריקאית, המשווקים דרך חברת דיפלומט במסעדות ובחנויות טבע. אם המיזם יצליח, BBB תוכל לשלוט באספקת ההמבורגר הצמחוני שלה, ולהתאים את הרכבו לפי צרכיה. אהובה תורג’מן, מנכ”לית ומבעלי הקבוצה (לצד רון שולמן, ירון ישראל, טל יתום ושגיב אברמסון), אמרה ל”כלכליסט”: “המהלך משתלב עם רצוננו לפתח מוצרים בני קיימא”.

 

שוק תחליפי הבשר צומח בשנים האחרונות בשיעורים גבוהים משמעותית משוק המזון. על פי נתוני נילסן שהתפרסמו בארה"ב, הנישה של הבשר ממקורות טבעוניים צמחה מאוקטובר 2018 עד אקוטובר 2019 ב־9.2% ל־925 מיליון דולר, בעוד שהבשר הרגיל צמח ב־1.9% בלבד.

 

שוק הבשר עדיין כמובן גדול לאין שיעור ומסתכם ב־95 מיליארד דולר. המותגים המובילים בשוק הם ביונד מיט ואימפוסיבל פודס, שתחליפיה נמכרים בין היתר ברשת ברגר קינג בעולם. מניית ביונד זינקה השבוע ב־40%, בין היתר לאחר הודעת המתחרה אימפוסיבל, שהפסיקה את המשא ומתן לאספקת המבורגרים צמחוניים למקדונלד'ס בשל חשש שהיא לא תעמוד ביעדי האספקה.  

x