ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 כנס המסים BDO TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה 2024 Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי Tech TLV 2025 הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי תחזיות 2025 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

כנס מהפכת התשלומים

מיכאל רייטבלט: "20 פעם ביום נפרצות חברות ענק ונגנבים שמות, הפכנו אדישים לכך"

מייסד משותף ומנכ"ל Forter אמר את הדברים בכנס מהפכת התשלומים של כלכליסט ובנק הפועלים. רייטבלט: "ככל שהעולם משתנה מהר יותר, כך הגנבים מגיבים אליו מהר יותר - וקל להם יותר לפעול בתוכו

נעמי צורף 12:1013.01.20

 

 

"אני נמצא בתחום זיהוי האנשים הרעים מעל 20 שנה. הגנבים מגיעים כדי לנצל את מה שקורה באינטרקציה בין המוכר ללקוח. חלק מהם נמצאים בשביל הכסף וחלק קטן נמצא סתם בשביל הכיף. ככל שהעולם משתנה מהר יותר כך הגנבים מגיבים אליו מהר יותר וקל להם יותר לפעול בתוכו"; כך אמר הבוקר (ב') מיכאל רייטבלט, מייסד משותף ומנכ"ל Forter, בכנס מהפכת התשלומים של כלכליסט ובנק הפועלים.

  

 

מיכאל רייטבלט מיכאל רייטבלט צילום: אוראל כהן

 

"רק בשנה האחרונה ראינו עליה של למעלה מ-30% בהונאות בעולם הדיגיטלי", אמר רייטבלט, "ובמספר תלת ספרתי בכל אמצעי התשלום החדשים כמו נקודות הנוסע המתמיד, כרטיסי מתנה וכדומה".

 

Forter הוא סטארט-אפ ישראלי צעיר שמספק שירות לאיתור רמאויות בעסקאות אשראי. החברה פיתחה שירות מבוסס ענן שמאפשר לרשתות קמעונאיות בינוניות וגדולות לחסוך במומחי ניהול סיכונים, הוצאה שמכבידה על מערך המכירות ומבוססת על מידע מצומצם. במקום, מערכת ניהול הסיכונים ואיתור הרמאויות של פורטר סוקרת את כלל העסקאות בכלל בתי העסק איתם היא עובדת, וכך מצליחה לאשר מספר רב יותר של עסקאות ולהגדיל את המכירות על ידי זיהוי מדויק יותר של רמאויות אשראי. המערכת האוטומטית שפיתחה מצמצמת משמעותית את מספר מנהלי הסיכונים שנדרשים לעבור על עסקאות כדי לאשר אותן.

 

"עולם המסחר הדיגיטלי משתנה", אמר רייטבלט. "לפני 20 שנה היית הולך לאתר כלשהו, מזין פרטים, ולא היית בטוח בכלל שמשהו הולך לעבוד, היו מתקשרים אליך לוודא את הזהות שלך והמוצר היה מגיע אולי תוך חודשיים. אבל אז הגיעה אמזון שהשיקה משלוח תוך יומיים, אחר כך תוך יום ואז תוך שעה. הגיעה אובר שניתקה בכלל את אקט התשלום מהעסה עצמה, אתה לא צריך לחשוב או להתעסק בתשלום, הוא מתנהל ברקע. היום יש חברות קמעונאיות שמנסות להתחרות באמזון ואומרות לך תזמין באינטרנט ותבוא לקחת מהחנות, ואז יש מי שמזמין את המוצר באפליקציה בזמן שהוא נמצא שם". רייטבלט הדגיש שאחד מהשינויים הבולטים בעולם התשלומים הוא שכבר לא מדובר במסחר בכסף בלבד, אלא גם בשווי כסף כמו כרטיסי מתנה, נקודות הנוסע המתמיד ועוד.

 

"רק בשנה האחרונה דווחו 6,000 פריצות גדולות ונגנבו מעל ל-9 מיליארד רשומות של פרטים אישיים. שימו לב שכבר הפכנו אדישים לפריצות האלה, 20 פעם ביום נפרצות חברות ענק ונגנבים שמות. המסקנה הבלתי נמנעת מהנתונים האלה היא שכל חברה שמבצעת מסחר דיגיטלי חייבת להיות מומחית בהונאות. יש כאלה שטובים בזה באופן יחסי, אבל היתר נמצאים בבעיה", אמר רייטבלט. "היום החברות הגדולות מוציאות מעל שישה מיליארד דולר כדי להילחם בהונאות ומפסידות כ-20 מיליארד דולר בגלל גנבים, אבל הנזק המרכזי הוא שעסקאות שמוערכות בלמעלה מ-300 מיליארד דולר פשוט לא קורות כי לקוחות נורמטיביים נופלים בבדיקת הונאות".
x