כנס מהפכת התשלומים
מיכאל רייטבלט: "20 פעם ביום נפרצות חברות ענק ונגנבים שמות, הפכנו אדישים לכך"
מייסד משותף ומנכ"ל Forter אמר את הדברים בכנס מהפכת התשלומים של כלכליסט ובנק הפועלים. רייטבלט: "ככל שהעולם משתנה מהר יותר, כך הגנבים מגיבים אליו מהר יותר - וקל להם יותר לפעול בתוכו
"אני נמצא בתחום זיהוי האנשים הרעים מעל 20 שנה. הגנבים מגיעים כדי לנצל את מה שקורה באינטרקציה בין המוכר ללקוח. חלק מהם נמצאים בשביל הכסף וחלק קטן נמצא סתם בשביל הכיף. ככל שהעולם משתנה מהר יותר כך הגנבים מגיבים אליו מהר יותר וקל להם יותר לפעול בתוכו"; כך אמר הבוקר (ב') מיכאל רייטבלט, מייסד משותף ומנכ"ל Forter, בכנס מהפכת התשלומים של כלכליסט ובנק הפועלים.
- תוך מספר שבועות: לקוחות רמי לוי יוכלו לשלם על הזמנות באמצעות אפליקציית ביט
- אפליקציות התשלומים – לא רק לצעירים
- אפליקציות התשלומים – לא רק לצעירים
"רק בשנה האחרונה ראינו עליה של למעלה מ-30% בהונאות בעולם הדיגיטלי", אמר רייטבלט, "ובמספר תלת ספרתי בכל אמצעי התשלום החדשים כמו נקודות הנוסע המתמיד, כרטיסי מתנה וכדומה".
Forter הוא סטארט-אפ ישראלי צעיר שמספק שירות לאיתור רמאויות בעסקאות אשראי. החברה פיתחה שירות מבוסס ענן שמאפשר לרשתות קמעונאיות בינוניות וגדולות לחסוך במומחי ניהול סיכונים, הוצאה שמכבידה על מערך המכירות ומבוססת על מידע מצומצם. במקום, מערכת ניהול הסיכונים ואיתור הרמאויות של פורטר סוקרת את כלל העסקאות בכלל בתי העסק איתם היא עובדת, וכך מצליחה לאשר מספר רב יותר של עסקאות ולהגדיל את המכירות על ידי זיהוי מדויק יותר של רמאויות אשראי. המערכת האוטומטית שפיתחה מצמצמת משמעותית את מספר מנהלי הסיכונים שנדרשים לעבור על עסקאות כדי לאשר אותן.
"עולם המסחר הדיגיטלי משתנה", אמר רייטבלט. "לפני 20 שנה היית הולך לאתר כלשהו, מזין פרטים, ולא היית בטוח בכלל שמשהו הולך לעבוד, היו מתקשרים אליך לוודא את הזהות שלך והמוצר היה מגיע אולי תוך חודשיים. אבל אז הגיעה אמזון שהשיקה משלוח תוך יומיים, אחר כך תוך יום ואז תוך שעה. הגיעה אובר שניתקה בכלל את אקט התשלום מהעסה עצמה, אתה לא צריך לחשוב או להתעסק בתשלום, הוא מתנהל ברקע. היום יש חברות קמעונאיות שמנסות להתחרות באמזון ואומרות לך תזמין באינטרנט ותבוא לקחת מהחנות, ואז יש מי שמזמין את המוצר באפליקציה בזמן שהוא נמצא שם". רייטבלט הדגיש שאחד מהשינויים הבולטים בעולם התשלומים הוא שכבר לא מדובר במסחר בכסף בלבד, אלא גם בשווי כסף כמו כרטיסי מתנה, נקודות הנוסע המתמיד ועוד.
"רק בשנה האחרונה דווחו 6,000 פריצות גדולות ונגנבו מעל ל-9 מיליארד רשומות של פרטים אישיים. שימו לב שכבר הפכנו אדישים לפריצות האלה, 20 פעם ביום נפרצות חברות ענק ונגנבים שמות. המסקנה הבלתי נמנעת מהנתונים האלה היא שכל חברה שמבצעת מסחר דיגיטלי חייבת להיות מומחית בהונאות. יש כאלה שטובים בזה באופן יחסי, אבל היתר נמצאים בבעיה", אמר רייטבלט. "היום החברות הגדולות מוציאות מעל שישה מיליארד דולר כדי להילחם בהונאות ומפסידות כ-20 מיליארד דולר בגלל גנבים, אבל הנזק המרכזי הוא שעסקאות שמוערכות בלמעלה מ-300 מיליארד דולר פשוט לא קורות כי לקוחות נורמטיביים נופלים בבדיקת הונאות".