לא רק במשכורת: גם בליסינג מפלים לרעה את הנשים
מנתונים חדשים שמפרסמת רשות המסים עולה כי שיעור מקבלות רכב צמוד מהמעביד נמוך בעשרות אחוזים לעומת גברים המרוויחים שכר זהה. בכל מקרה, המדינה ממשיכה לעשות כסף מהפקקים: ב-2018 גדל מספר המכוניות שיובאו לישראל ב-22.4%, ל-267 אלף, והכנסות המדינה ממסים עליהן גדלו ב-20%, ל-11 מיליארד שקל
מנתוני סקירה חדשה חדשים שפירסמה רשות המסים עולה כי שיעור הנשים שמקבלות רכב צמוד מהעבודה נמוך משמעותית משיעור הגברים שנהנים מרכב כזה, ונמצאים ברמת שכר זהה.
כך למשל, בעשירון השביעי (הכנסה חודשית של כ-18 אלף שקל למשק בית), 6.5% מהגברים מקבלים רכב צמוד לעומת 2.8% מהנשים; בעשירון השמיני (הכנסה של 22 אלף שקל למשק בית) קופץ הפער ל-15% מהגברים לעומת 6.2% מהנשים; בעשירון התשיעי (27 אלף שקל) ל-28.3% מהגברים לעומת 12.2% מהנשים; ובעשירי (42 אלף שקל) הוא מצטמצם במעט ל-37.3% מהגברים לעומת 21.3% מהנשים.
- קרסו תרכוש את חברת השכרת הרכבים והליסינג קל אוטו
- צה"ל מכווץ את מכונית הקצינים החדשה
- הקילומטראז' בישראל עולה - בליסינג נוסעים פי שניים
עוד מגלה הסקירה, שהוכנה בחטיבה הכלכלית של רשות המסים, כי חלקן של חברות הליסינג בשוק הרכב ממשיך לרדת. ב-2018 הן רכשו רק 39.5% מהמכוניות החדשות, לעומת 60% ב-2006. בנוסף, בעוד שאז יועדו כמעט כל המכוניות לליסינג העסקי, ב-2018 יועדו חלק משמעותי מהרכישות למכירות רכב ללקוחות פרטיים, במסלולי האפס ק"מ והליסינג הפרטי.
כך או כך, המדינה ממשיכה לעשות כסף מהפקקים: ב-2018 גדל מספר המכוניות שיובאו לישראל ב-22.4%, ל-267 אלף מכוניות, והכנסות המדינה ממסי קניה, מע"מ ומכס עליהן גדלו ב-20%, ל-11 מיליארד שקל. שווי המסים הממוצע שהוטל על מכונית עמד על 37 אלף שקל.
הטבות המס, שיוקטנו החל מינואר, הביאו את מכירות הרכבים היברידיים לשיא של 21.7% מהשוק הישראלי במחצית הראשונה של 2019, לעומת 15.5% ב-2018 ו-10.4% ב-2017.
במקביל נרשם שיפור ברמת הבטיחות של המכוניות החדשות: ב-62% מהמכוניות שנמכרו ב-2018 כבר הייתה מערכת בלימת חירום אוטונומית, שעוצרת לבד את הרכב אם הנהג לא מגיב. במחצית הראשונה של 2019 כבר היה שיעורן 78%. ב-2020 תפסיק המדינה להעניק הטבת מס למכוניות שבהן יותקנו בארץ מערכות התרעה על התנגשות מלפנים וסטייה מנתיב, ובמקביל תוגדל משמעותית ההטבה לבלימה אוטונומית, המותקנת בפס הייצור.