תבדקו מה אתם לובשים לטיסה: נוסעת אולצה להחליף חולצה עם כיתוב "הריעו לשטן"
תושבת פלורידה שהיתה בדרכה ללאס ווגאס נתבקשה ע"י איש צוות של אמריקן איירליינס להחליף את החולצה שעליה היה גם כתוב "Est. 666" וצלב הפוך בטענה ל"לבוש פוגעני". לאחר שפרסמה את המקרה ברשת החברתית, החברה התנצלה והציעה לה החזר על הכרטיס
אישה מפלורידה הוכרחה להחליף את חולצתה בטיסה. סוואטי רוני גויאל (Swati Runi Goyal), בת 49, טסה בטיסת אמריקן איירליינס מ-Key West בפלורידה ללאס ווגאס, יום לפני ליל כל הקדושים, כשהיא לובשת חולצה עם הכיתוב "HAIL SATAN" ("הריעו לשטן") וכן "Est. 666" (בנצרות מייצג המספר 666 את השטן) וצלב הפוך. כך לפי דיווח באתר buzzfeednews.
- למה כדאי לשבת במושב החלון במטוס בעונת השפעת
- פלייקארד מחלקת כרטיסי טיסה בתשלום מסי נמל בלבד
- למה לעזאזל חלונות המטוס כל כך קטנים?
גויאל ישבה לצד בעלה בטיסה כאשר איש צוות של אמריקן איירליינס ביקש ממנה להחליף את החולצה בטענה שמדובר במסר פוגעני, או שתיאלץ לרדת מהמטוס. גויאל הסבירה כי היא חברה בכנסיה שדוגלת במסרים הומאניים ואשר מוכרת על ידי הממשל וכי חבריה כלל אינם "עובדים" את השטן. זה לא עזר לה, הטיסה עוכבה וגויאל הסכימה לבסוף ללבוש חולצה נוספת מעל "חולצת השטן" כדי להסתירה.
בפוסט שפרסמה כמה שעות לאחר מכן, היא כתבה כי "איש הצוות שאל אותי אם אני מבינה את הכוונה מאחורי המילה 'פוגעני'. אמרתי - אני בת מיעוטים ואני יודעת מה פירוש המילה פוגעני, ולדעתי הכיתוב שעל החולצה אינו פוגע באיש". בנוסף אמרה שהיא אתאיסטית וכי קנתה את החולצה כדי לתמוך בכנסיה שחבריה כלל לא מאמינים באלוהים. "בדרך כלל זה נגמר בצחקוקים ופירגון מאנשים שרואים את החולצה", ציינה.
גויאל, הטבעונית, אמרה שהחלה לתמוך במקדש של השטן בגלל הרעיון המרכזי שלו - חמלה כלפי כל היצורים בעולם. "אני לא הטיפוס שמעריץ את השטן. אני לא גותית, אין לי פירסינג. אני לא לובשת חולצה שעליה כבשה כרותת ראש. לבשתי מכנסיים רגילים ונעלי סניקרס".
התגובה הראשונית של אמריקן איירליינס למקרה היתה מעורפלת. הדובר הפנה את המתלוננת לאתר החברה שבו נכתב כי נוסעים מתבקשים להימנע מ"לבוש פוגעני". אך גויאל אמרה כי קוד הלבוש מעורפל ולא ברור מי קובע מה הוא פוגעני. לדבריה, היא החליטה לפרסם את המקרה בתקווה להביא לשינוי לטובת חופש הדת. "אני באמת מנסה להשיג מזה רק טוב. הכול נוגע באפלייה על רקע דתי", כתבה בפוסט. "אני מתארת לעצמי איך הם נוהגים בנוסעים אחרים, למשל מוסלמים".
לאחר פרסום המקרה, פנתה אמריקן איירליינס לגויאל, התנצלה על המקרה והודיעה שתחזיר לה את דמי כרטיס הטיסה. גויאל סיפרה שדרשה מהחברה להעביר את הצוותים שלה הדרכה בנושא אפליה.
דובר אמריקן איירליינס מסר: "אנחנו מתנצלים בפני הנוסעת. אין מקום בחברה שלנו לאפליה".