ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 כנס המסים BDO TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה 2024 Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי Tech TLV 2025 הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי תחזיות 2025 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

כנס שירות בעידן החדש

"חוויה שלילית או שירות לא טוב הוא אחת הסיבות המרכזיות לעזיבת לקוחות"

מנו גבע ראש מכון מדגם בפאנל בנושא חווית לקוח בכנס השירות של כלכליסט: "אם לא נקשיב ללקוחות הם כבר ימצאו דרך להביע את עצמם ברשתות החברתיות". אימרי גלאי, מנכ"ל וולט: "בישראל יש יותר תלונות וגם הנתונים שלנו מראים את זה"

נעמי צורף 13:2302.12.19
"כולם מדברים הרבה על טכנולוגיה וישנן מצד אחד הרבה התפתחויות בתחום הזה ומצד שני יש לנו עוד הרבה דרך לעבור, אבל חייבים להבין שהקשבה ללקוח זה אחד הערכים הבסיסיים והחשובים ביותר כדי להבין את הלקוח וללמוד מה הוא באמת מרגיש", כך אמר מנו גבע, ראש מכון מדגם במסגרת פאנל בנושא חווית לקוח שהתקיים בכנס השירות בעידן החדש של "כלכליסט". את הפאנל הנחה כתב "כלכליסט" אדריאן פילוט ובו השתתפו גם יואל פינקל המשנה לסטטיסטיקן הלאומי בלמ"ס, יעל נאמן מנהלת שירות וחווית לקוח באסותא ואימרי גלאי מנכ"ל Wolt ישראל.

 

גבע המשיך ואמר כי "חוויה שלילית ואינטראקציה או תהליך שירות לא טוב הוא אחת הסיבות המרכזיות לעזיבת לקוחות. ואם לא נקשיב ללקוחות הם כבר ימצאו דרך להביע את עצמם ברשתות החברתיות, מה שיכול הפוך לאירוע קיצוני, לכן הקשבה היא מילת המפתח".  
מנו גבע בעלים ומנכ"ל מכון מדגם מנו גבע בעלים ומנכ"ל מכון מדגם צילום: אוראל כהן

 

"למה לנו לתת שירות טוב במערכות בריאות? הרי אנשים תמיד יהיו חולים, תמיד יגיעו לבתי חולים, אבל דווקא זה מה שמחייב אותנו", אמרה נאמן. "הבחירה במערכת בריאות היא לא בדיוק בחירה. הרבה ארגוני בריאות בארץ ובעולם מבינים ששירות זה לא רק מביא לקוחות, אלא גם תוצרים קליניים יותר טובים. כשיש שירות טוב יש אמון בין המטפול למטפל, יש תקשורת טובה יותר, היענות טובה לתכנית טיפולית וכל אלו מביאים מביא למשך אישפוז קצר ולפחות אישפוזים חוזרים".

 

עד כמה אתם מכירים את הלקוחות שלכם?

גלאי: "ככל שלקוח מזמין מאיתנו יותר פעמים אנחנו נדע עליו יותר. אנחנו חברה אירופאית שעובדת ב-20 מדינות בעולם. יש את התחושה שבישראל יש יותר תלונות וגם הנתונים שלנו מראים את זה. כל ארגון שנותן שירות לקוחות חושב שהלקוח מנסה להוציא משהו כמו פיצויים וזה מכניס למצב של התגוננות, לפחד מתמיד שמחפשים לעקוץ אותי ואז במקום להקשיב ללקוח מתחילים להתווכח איתו. בגלל שאנחנו אוספים מידע מסויים על ההיסטוריה של ההזמנות של הלקוחות אני יכול לדעת שהלקוח הזה הזמין 5 פעמים ומעולם לא הייתה לו בעיה אז כנראה שבפעם הזו שהוא התלונן באמת קרה משהו חריג ואין לי בעיה לתת לו את הפיצוי ההולם. בסוף דווקא הלקוחות האלה נשארים הכי נאמנים, כי הם רואים שאיכפת לנו".

 

מימין מנו גבע, יואל פינקל, אימרי גלאי ויעל נאמן מימין מנו גבע, יואל פינקל, אימרי גלאי ויעל נאמן צילום: אוראל כהן

 

איזה שינויים בולטים חלו בשנים האחרונות באופן הצריכה?

פינקל: "אם מנתחים את הנתונים מהשנים האחרונות רואים באופן מאוד בהיר שאם פעם עיקר הצריכה התמקדה במוצרים, היום ככל שהמדינה מתפתחת יש יותר הוצאות על שירותים. בנוסף, רוב הצריכה היום נעשית ברשתות שיווק ופחות בעסקים קטנים. אלו שינויים עצומים".

 

 

 

 

 

הלקוח של היום פחות סבלני מבעבר?

גבע: "יש חברות וארגונים שיש להם תחרות והחסם למעבר הוא יותר קשה. לדעתי כשיש אי שביעות רצון מנותן השירות הפקטור הוא עד כמה קל לי לעבור. למשל בבנקים - לעבור מבנק לבנק זה מאוד מסובך. אבל חברה סלולרית זה עניין די פשוט, אותו הדבר בכבלים ורשתות מזון. ככל שזה קל יותר אנשים יעברו יותר מהר".

 

נאמן: "הגעתי לאסותא מסלקום. בסלקום חשבנו שהתקלה הכי גדולה שיכולה לקורת ללקוח זה לאבד לו את הזיכרון. אבל באסותא אנחנו מדברים על חיי אדם. כשמתרחש כשל אין לנו איך לפצות. רוב החוויות בבתי חולים הן חד פעמיות וכאלו שמשנות חיים, אנחנו צריכים מהפעם הראשונה להיות הכי טובים שיש. כדי להתמודד עם זה, מעבר ללהיות אמפתיים אנחנו קיבלנו החלטה לעשות הכל כדי שדבר כזה לא יחזור על עצמו, זה משהו שכל מערכת שנותנת שירות צריכה לעשות. אנחנו מיד פותחים תהליך של הפקת לקחים וגם מקפידים לחזור למטופלים, אפילו חצי שנה אחרי ולספר ששינינו דברים בזכותם".

 

x