ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

כנס שירות בעידן החדש

"הרובוטים נכנסים לעולמות השירות אבל לא יכולים להחליף את הקשר האישי"

צביקה ביידא, סמנכ"ל שירות ולקוחות בשופרסל: "בתהליכי עיצוב חווית השירות אסור להתאהב יותר מדי בדיגיטל, צריך לאתר את המקומות שנכון לעבור לדיגיטציה ומקומות אחרים שבהם נדרש מגע אנושי שעושה את ההבדל"

רחלי בינדמן 11:3802.12.19

 


 

"אני רוצה לספר סיפור: לפני כמה חודשים חברה סיפרה לי על ספר שכתבה והציעה מכירה מוקדמת בדיגיטל. פירגנתי לה ולחצתי על הקישור, יכולתי לבחור איך לשלם, בחרתי בחברת תשלומים מסויימת אבל רק אחרי ששלחתי send הבנתי שהכתובת המוזנת בחברה הזו הייתה הישנה שלי. נאלצתי ללכת לחפש חיבור לחברה הזו לעדכן את הכתובת ולא מצאתי כלום. שורה תחתונה היא שלא הצלחתי לשנות את ההזמנה ולא קיבלתי את הספר עד שנאלצתי לבטל את ההזמנה. לכאורה אנחנו בעולם דיגיטלי אבל בפועל הייתי צריך להתקשר לחברה שתביא לי את הספר" כך אמר צביקה ביידא, סמנכ"ל שירות ולקוחות שופרסל, בכנס שירות בעידן החדש של כלכליסט ושופרסל.

 

צביקה ביידא סמנכ"ל לקוחות ושירות שופרסל צביקה ביידא סמנכ"ל לקוחות ושירות שופרסל צילום: אוראל כהן

 

לדבריו, "חדשנות ודיגיטל משנה את חיינו בכל התחומים. רואים את זה במקדונלד'ס שבה בלי מגע עם נותן שירות מבצעים הזמנה, רואים את זה בסטארבקס, בתהליכים יותר מורכבים כמו שליחים כשהתחום עובר תהליך של מעבר לרובוטיקה, ברשתות בתי מלון רובוט שמעביר ציוד ממקום למקום, עולם הרפואה משתנה בכל הקשור לזיהוי מוקדם כמו בדיקות שתן בכל מקום, אפילו בעולם המשפט בסין יש רובוט שמקבל החלטות שיפוטיות בנושא תעבורה, יש לזה גם השלכות פוליטיות אם חושבים על קונטקסט ישראלי כי יותר קשה לנכס לרובוט אינטרסים, וגם בשופרסל יש לנו את הקופות בשירות עצמי".

 

ביידא המשיך, "יש בכך הרבה בשורות טובות גם לצרכן וגם לנותן השירות, יותר פריון, פחות ימי מחלה כי מדובר ברובוטים, מחיר יורד, אבל כמו כל דבר טוב יש גם השלכות שליליות, שקשורות בין היתר לרשתות חברתיות, אובדן הפרטיות. מה אומרים מנהיגים על השפעות הטכנולוגיה? הם מתחילים לדרוש רגולציה על פייסבוק כמו חברות סיגריות כי על פניו זה הרסני וממכר, מנכ"ל אפל אפילו התייחס לפוטנציאל המסוכן של הטכנולוגיה על הפרטיות ופייק ניוז, תהליכים שהם דווקא אנטי סוציאלים ומפלגים, הוא אמר שלטכנולוגיה יש פוטנציאל לעשות דברים מעולים אבל היא לא רוצה לעשות דברים טובים. גם מארק צוקרברג התייחס לכך וציין שאנשים לא תמיד מושפעים לטובה מהשינויים הטכנולוגים, המחלה של הדור החברתי היא דווקא בדידות. לכאורה יש לנו מלא חברים וירטואלים אבל פחות חווים חוויות אנושיות. מנגד יש מחקר של הארוורד שחקר אנשים מגיל צעיר ועד מבוגר ונבדק מה הכי משפיע על האושר - נמצא שמדובר בקשרים חברתיים ויכולות אנושיות".

 

ביידא סיכם, "מצד אחד מבינים שהדיגיטל בכל מקום אבל מצד שני כדי לחיות חיים טובים יותר צריך קשר אישי. איך זה קשור לשירות? אם מסתכלים על רובוטים מול בני אדם, יש להם יכולות שלבני אדם לעולם לא יהיו. אי אפשר להשוות רופא שראה אלפי מקרים רפואיים לעומות רובוט שראה מיליונים, אבל למחשב אין יכולות אנושיות של בני אדם, של אמפתיה, של יחס אישי. בתהליכי עיצוב חווית השירות אסור להתאהב יותר מדי בדיגיטל, צריך לאתר את המקומות שנכון לעבור לדיגיטציה ומקומות אחרים שבהם נדרש מגע אנושי שעושה את ההבדל".

 

ביידא התייחס ספציפית לשופרסל, "זיהינו את רגע קבלת המשלוח מהסופר כרגע של אושר, נקודת מגע חשובה שצריך להשקיע בה. התנענו תהליך שנקודת קבלת המשלוח תשתנה בחוויה, כי זה הרגע הכי חשוב. גם בעולם דיגיטלי יש נקודה שנדרש בה את היחס האנושי. כי זה הרגע שמייצג את החברה מול הלקוח. בשופרסל החלטנו לפגוש את הלקוח בוואטסאפ אבל שידבר איתו בנאדם ולא בוט כי הוא צריך להתייחס אליו ולתת לו מענה אנושי אם למשל לא קיבל את המשלוח שלו בזמן קריטי, נניח כשצריך לאפות עוגת יומולדת לילד. נציגת שירות שלנו במקרה זה הבינה שנדרשת חוויה מתקנת". לדבריו, "הטאצ' האנושי הוא בדברים הקטנים, בפתק שהמלקטת שלנו תשאיר ללקוחה. יש פה משהו שעושה את ההבדל, דרך ההגשה ויצירת קשר אישי עם הלקוח".

 

ביידא סיכם עם דוגמא בהולנד של קופאים ברשת סופרמרקטים שכל תפקידם לשוחח עם אנשים בודדים.

x