יונדאי מתייאשת מסין ומהמרת על אינדונזיה
יצרנית הרכב הקוריאנית תקים בג'קרטה מפעל בשווי 1.5 מיליארד דולר. מוקדם יותר השנה הקפיאה ייצור במפעל בבייג'ינג בעקבות התכווצות שוק הרכב הסיני
יצרנית כלי הרכב יונדאי חתמה אתמול עם ממשלת אינדונזיה על הסכם בשווי 1.55 מיליארד דולר לבניית מפעל ראשון במדינה, שיוקם מזרחית לבירה ג'קרטה. זו ההשקעה הגדולה ביותר של חברת הרכב הקוריאנית בדרום־מזרח אסיה עד כה. על כך דיווח ה"פייננשל טיימס".
יצרנית הרכב החמישית בגודלה בעולם תזרים את הסכום במשך עשור, בסיומו ייצר המפעל 250 אלף כלי רכב בשנה. זאת, בניסיון לזכות בנתח שוק במדינה המאוכלסת ביותר באזור ובמדינות השכנות.
- יונדאי ותעבורה חתמו על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי
- יונדאי תבצע בישראל ניסוי נרחב במשאיות המונעות במימן
- ענק חשמלי חדש: יונדאי מצטרפת למיזם IONITY
המהלך מגיע על רקע שנים מאתגרות ליונדאי בסין - שוק הרכב הגדול בעולם. לפני שנתיים סבלה החברה מחרם של מוצרים סיניים בעקבות החלטת בייג'ינג להשתלח בסיאול על רקע צבאי־פוליטי. כעת מתמודדת יונדאי עם מגמת ירידה במכירות רכבים בסין שהחלה בשנה שעברה, לראשונה זה שלושה עשורים.
ב־2018 התכווצו מכירות יונדאי במעצמה האסיאתית ל־790 אלף, לעומת 1.1 מיליון כלי רכב שמכרה בסין שנתיים קודם לכן. מוקדם יותר השנה יונדאי הקפיאה את הייצור באחד מחמשת מפעליה בבייג'ינג.
אנליסטים מעריכים כי העסקה האינדונזית תטיב עם יונדאי אך מתריעים שהמכירות בדרום־מזרח אסיה לא יכולות לפצות על אובדן המכירות בסין. לדברי צ'ונג סונג־יופ, אנליסט רכב מסיאול, האזור כבר "נשלט על ידי יצרניות רכב יפניות, כך שליונדאי לא יהיה קל לסלול את דרכה".
בשנה שעברה נמכרו באינדונזיה 1.2 מיליון כלי רכב. לשם השוואה, באוגוסט השנה נמכרו בסין 2 מיליון רכבים. על פי תחזיות אנליסטים המכירות בשוק הדרום־מזרח אסיאתי יטפסו ב־2026 ל־4.5 מיליון מכוניות, לעומת מכירות של 3.2 מיליון כלי רכב ב־2017.